۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۷۴۳۵
لحظه ای با شهدای طلبه مدافع حرم(۲۲)

شهیدی که شور شیرین عشق چشید

طلبه شهید مدافع حرم، حجت الاسلام علیرضا توسلی از عاشقان واصلی بود که شور شیرین عشق چشید و بال و پر عشق در طواف شمع معشوق سوزاند.
ابوحامد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهادت قله رفیع کرامت و معرفت است و شهید سالک طریق عرفان.

شهادت معراج عشق است و شهدا کبوتران عاشق وصال معشوق که بال می گشایند و در آسمان عشق به معراج وصال می روند.

تربت پاک شهیدان تجلی گاه عشق و شیدایی است و شهید نغمه خوان بزم عاشقی.

شهدا عاشقان واصلی هستند که شراب وصل می نوشند و با متاع جان با معبود معامله می کنند.

شهادت مدخل ورود به سرزمین عشق و معرفت است و شهدا اسطوره های عاشقی.

طلبه شهید مدافع حرم، حجت الاسلام علیرضا توسلی از عاشقان واصلی بود که شور شیرین عشق چشید و بال و پر عشق در طواف شمع معشوق سوزاند.

اولین روز از پاییز سال 51 در حال غروب بود که طفلی دیده به جهان گشود که چهار دهه بعد حماسه ایثار و مقاومت را در لابلای صفحات تاریخ به خط خون نگاشت.

این دلاور مرد عرصه شهادت همچون دیگر شیرمردان افغان مدافع حرم؛ حماسه ای آفرید که بر تارک تاریخ می درخشد.

در بخشی از زندگی نامه این شهید والامقام آمده است:«علیرضا که دانش آموخته جامعة المصطفی بود و از حیث علمی چون مباحث جهادی، کوشا و فعال؛ پس از حمله تکفیری ها به سوریه برای حفاظت از حرم عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت. او که پس از این با نام ابوحامد شناخته می شد، با سازماندهی رزمندگان افغانستانی از سراسر جهان، به خیل مدافعان حرم آل الله پیوست و به عنوان فرمانده تیپ فاطمیون به جانفشانی در راه تشیع پرداخت و در جریان آزادسازی تپه تل قرین، به دست تروریست های جبهه النصره به شهادت رسید و تاریخ و آیندگان را مبهوت تفکر انسانی و اسلامی خویش ساخت».

اسفندماه سال 93 دلاورمردی از دیار عاشقان پر گشود و بهشت رضا مشهد میزبان پیکر پاک شهید توسلی شد و روح بزرگ او نیز که در درعای سوریه عروج کرد، در سدرة المنتهای عشق سکنی گزید./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات