۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۴۰۴
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

محبت امیرمومنان عبادت و تبعیت از ایشان واجب است

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: محکم‌ترین دستگیره ایمان حب و بغض برای خداوند است و خداوند محبت امیرمومنان امام علی(ع) را عبادت و تبعیت از ایشان را واجب کرده است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره به یکی از عوامل رسیدن به حسنات، گفت: در دین اسلام تبری جایگاه بسیار بالایی دارد.

وی درباره جایگاه تبری در دین تصریح کرد: حقیقت شکل‌گیری ایمان به تبری بستگی دارد، یعنی بنده دوست داشتن و دشمنی با هرکس برای خدا باشد.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بندگان به ولایت خدا نمی‌رسند یا طعم ایمان را نمی‌چشند مگر اینکه دوستی و دشمنی آنان برای خدا باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان با حب و بغض فی الله شکل می‌گیرد، ابراز کرد: شرط قبول هر عمل صالح نظیر نماز، روزه، انفاق و بسیاری اعمال دیگر به تولی و تبری انسان بستگی دارد.

وی افزود: نماز با این همه اهمیتی که دارد شرط اصلی قبولی آن در ولایت است اما اینکه تاکید بر اول وقت خواندن آن می‌شود از مستحبات تاکیدی است.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه روح اعمال جز در حب و بغض نیست، عنوان کرد: حب و بغض شخص باید بر اساس دستورات الهی باشد در غیر این صورت مومن نیست.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) فرمودند: محکم‌ترین دستگیره ایمان حب و بغض برای خداوند، دوست داشتن دوستان خدا و دشمنی با دشمنان او است، علی ولی خداوند است محبت او عبادت، تبعیت او واجب، دوستان او از دوستان خداوند و دشمنان او از دشمنان خداوند هستند.

وی با بیان اینکه هر کس به بهانه روشنفکری تبری جستن از دشمنان امیرمومنان امام علی(ع) را رد می‌کند بی‌دین است، خاطرنشان کرد: مقام امیرمومنان امام علی(ع) از همه عالم و آدم بالاتر است حتی از حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) که همه از پیامبران اولوالعزم بودند./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات