۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۰۷۳۳۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نماینده مجلس نباید در برابر تهدیدها از مواضع انقلاب عقب نشینی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس باید با اقتدار و صلابت در برابر تهدیدها و تطمیعها ایستادگی کرده و از مواضع نظام و انقلاب و ولایت فقیه عقب نشینی نکند.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی عصر امروز در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در شهرضا، عنوان کرد: آیا قدس تنها قبله گاه نخست اسلام است؟ و یا این مکان یکی از چهار مکان مقدس مسلمانان است؟ قطعا آنچه که امام راحل را بر آن داشت تا این روز را به عنوان روز بزرگ جهان اسلام انتخاب کند چیز دیگری بوده است؛ در فرهنگ خمینی کبیر روز قدس، روز حمایت از همه مستضعفان جهان و جبهه گیری در برابر استکبار و یادآور پیمان جوانمردان در دوران قبل از بعثت است.

وی اظهار کرد: روز قدس، روز تجدید حیات اسلام و زمان پیروزی حق علیه باطل است؛ امروز در این راهپیمایی که کوچکترین وظیفه ما در برابر قدس است، شرکت کردیم و باید بدانیم که تکلیف والاتر آن است که هر از ما بر حسب وظیفه و جایگاهی که داریم در راستای پیکار با استکابر جهانی تلاش کنیم؛ امروز در راهپیمایی روز قدس شرکت کردیم تا به دو فریضه بزرگ اسلامی یعنی شرکت در همایش دفاع از مظلومان جهان و نماز جمعه عمل کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور حماسی مردم در روز قدس نشانه وحدت امت بزرگ ایران اسلامی است؛ امروز جوانانی که به حقیقت پیام تاریخی امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پی برده‌اند، در خارج از مرزهای کشور در لباس مدافعان حرم در برابر توطئه و اقدامات شیطانی استکبار ایستادگی می‌کنند؛ تجمعات مردمی در روز قدس شاید در ظاهر تنها یک اقدام شعاری باشد اما حقیقت این است که این اقدام دقیقاً عمل به تکلیف الهی در حمایت از مظلومان و صیانت از ارزشهای انقلابی است، مردم ما در در روز قدس در عمل ثابت کردند که در راه آزادی مظلومان جهان و مبارزه با کفر و استکبار در صحنه حاضر هستند.

محمودی ادامه داد: شهدای مدافع حرم کار بزرگی کردند، اگر روزی امام فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد، امروز ما باید بدانیم که برای رسیدن به قدس باید امنیت بغداد و دمشق ایجاد شود، دشمن برای رسیدن به تهران هم کار خود را از بغداد و دمشق آغاز می‌کند.

وی اظهار کرد: فرزندان برومند انقلاب اسلامی اجازه نمی‌دهند دسیسه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب به هدف برسد، ملت ایران بارها امتحان خود را در پاسداری از ارزشهای انقلاب پس داده‌اند اما باید بدانیم که در شرایط فعلی حفظ اتحاد داخلی مهمترین رسالتی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  گفت: در روز 17 خردادماه امسال رویداد بزرگی در کشور ما رخ داد که در نتیجه آن در مرکز سیاسی و مذهبی کشور حملات گروهک پست تروریستی داعش ایجاد شد، هرچند این حملات مدت زیادی طول نکشید اما 17 نفر در این رویداد ترویستی کشته شدند و تعدادی هم جانباز شدند و اگر جانفشانی و هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی کشور نبود اوضاع به گونه دیگری رقم می‌خورد.

محمودی تأکید کرد: اقدام اخیر نیروی هوافضای سپاه در پرتاب موشک به سوی مواضع داعش در منطقه نه تنها اقتدار ایران اسلامی را ثابت کرد بلکه حامل این پیام برای دشمنان نظام و انقلاب بود که ولایت فقیه، شهدا و انقلاب اسلامی خطوط قرمز مردم ایران هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از مهمترین معضلات منطقه، کم آبی است که تاکنون برای حل آن مطاعات زیادی انجام شده همه آنها سالهاست که خاک می‌خورد و عملی نشده است، یکی از راه‌های موجود برای حل معضل کم آبی حفر چاه‌ها است که این اقدام هم موقتی است و هم باتوجه به افت شدید سطح آبهای زیر زمینی اقدامی غیرکاشناسی و غیر علمی است؛ برای حل مشکل کم آبی منطقه لازم است منابع آبی پایدار را تأمین کنیم به همین منظور با همکاری فرماندار و مسئولان اجرایی جلساتی در سطوح مختلف ملی و استانی برگزار شده تا با اجرای طرح مشترکی معضل کم آبی شهرستانهای جنوب استان را برطرف کنیم.

محمودی بیان کرد: معضل دیگر شهرستان، عدم تکمیل پروژه فاضلاب بود، طبق برآوردهای انجام شده تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر 135 میلیارد تومان است، این در حالی است که اعتبار ریالی آن در بودجه امسال 16 میلیارد ریال است و بنابراین با اینگونه اعتبارات نمی‌توان انتظار حل مشکلی را داشت؛ با همکاری شورای دور چهارم و اخذ مصوبه تبصره 3 قانون ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب قرار شد با همکاری دولت، مردم و شهرداری این پروژه برطرف شود.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین معضلات کشور که گریبانگیر مردم شهرستان شهرضا هم هست، بیکاری است، رهبر معظم انقلاب امسال را تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری کردند تا به این وسیله هشداری به مسؤولان برا رفع این معضل باشد؛ یکی از اقدامات لازم برای حل مشکل بیکاری در منطقه، تکمیل زیرساختهای لازم برای ایجاد اشتغال پایدار است؛ باوجود آنکه بزرگترین شهرک شیمیایی استان در شهرضا قرار دارد اما به دلیل عدم تکمیل زیرساختهای لازم نتوانسته مشکل بیکاری را حل کند.

محمودی گفت: در دو شهرستان شهرضا و دهاقان با جمیعتی در حدود 200 هزار نفر 8 مرکز دانشگاهی وجود دارد که با تربیت خیل عظیمی از فارغ التحصیلان بدون مهارت بر مشکل بیکاری می‌افزایند که این رویه هم باید اصلاح شود؛ کارخانه های شهرستان اعلام می‌کنند کارگران دارای مهارت می‌خواهند و کارگران ساده دیگر جوابگوی نیاز بخش صنعت نیست، پس رؤسای دانشگاه‌ها باید پیوند خود را با بخش صنعت تقویت کنند تا این وسیله بر اساس نیازهای موجود دانشجو تربیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای کشور در حال حاضر وحدت و همگرایی نیروها و احزاب سیاسی است، کشور مشکلات زیادی در بخشهای اجتماعی و اقتصادی دارد و باید برای حل آن راهکار ارائه کنیم پس در این شرایط احزاب باید در کنار هم قرار گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی مرکز قانونگذاری کشور است، نمایندگان مجلس باید شجاعانه برای حفظ حقوق ملت ایستادگی کنند، اگر نماینده‌ای به هر دلیل بترسد یا با تطمیع دیگران از مواضع انقلاب و ولایت عقب نشینی کند، او دیگر نماینده ملت نیست./۲۰۲/۸۶۸/ب۱

ارسال نظرات