۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۰۷۲۱۸
امام جمعه موقت كاشان:

حضور مردم در راهپيمايي روزجهاني قدس نشانه پيروي از ولايت فقيه است

امام جمعه موقت كاشان گفت: حضور ملت ايران در راهپيمايي روز جهاني قدس بيانگر استقامت، بصيرت، ايمان و پيروي از ولايت فقيه است.
روز قدس

حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار امروز در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به اينكه دشمن تصور نمي كرد امام خميني(ره) آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهاني قدس اعلام كند، گفت: اعلام روز جهاني قدس، يك طرح جهاني است كه همه دنيا در اين روز بر عليه اسرائيل راهپيمايي مي‌كنند.

وي با بيان اينكه،  امام خميني(ره) مي فرمايد،  روز قدس روز اسلام، روز خدا، روز مبارزه با ظلم و روز دفاع از مظلوم است، افزود: امروز دفاع از قدس، تنها دفاع از يك ملت مظلوم نيست، بلكه روز جهاني قدس، روز مبارزه با سلطه جهاني است.

به گفته وي، امروز اسرائيل و صهيونيست، نماد سلطه جهاني است كه نه تنها قصد سلطه بر خاور ميانه را دارد، بلكه قصد سلطه بر جهان را دارند.

امام جمعه موقت كاشان عنوان كرد: روز جهاني قدس امروز فراتر از 38  قبل است و اگر 38 سال قبل هدف از راهپيمايي روز جهاني قدس فقط دفاع از ملت مظلوم فلسطين بود امروز بحث مبارزه با سلطه جهاني است.

حجت الاسلام اسلامي تبار صهيونيست و اسرائيل را نماد سلطه جهاني خواند و گفت: هدف اصلي امروز اسرائيل و صهيونيست جهاني سلطه بر جهان است و براي رسيدن به هدف خود جهان را به آشوب كشيده است.

وي افزود: اگر 38 سال قبل روز جهاني قدس، روز دفاع از ملت فلسطين بود امروز روز جهاني قدس بحث مبارزه با اسرائيلي است كه نماد سلطه جهاني و نماد استكبار جهاني است و مبارزه با اسرائيل يعني مبارزه با استكبار و سلطه جهاني است.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه برخي از حمايت جمهوري اسلامي ايران از فلسطين انتقاد مي‌كنند، يادآور شد: پيامبر اكرم در روايتي مي فرمايد ‹‹وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ›› هرمسلماني كه فرياد كمك خواهي برادر مسلمان خودش را بشنود و بي اعتنا باشد، مسلمان نيست.

وي افزود: امروز ملت مظلوم يمن و مردم سوريه و عراق در سكوت مدعيان دروغين حقوق بشر يا قتل عام مي شوند و يا در بدترين شرايط زندگي مي‌كنند، بنابراين پيامبر مي فرمايد‹‹مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ›› هركس شب خود صبح كند و نسبت  به امور مسلمين دغدغه اي نداشته باشد مسلمان نيست.

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: ملت قهرمان ايران زن و مرد و كوچك و بزرگ، 38 سال متوالي است كه آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان را در گرما و سرما به حمايت از مردم مظلوم فلسطين راهپيمايي مي‌كنند.

وي افزود: حضور ملت ايران در راهپيمايي روز جهاني قدس بيانگر استقامت و بصيرت و ايمان و پيروي از ولايت فقيه است./۲۰۲/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات