۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۰۷۰۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

احیای ارزش‌های دینی و فرهنگی مهم‌ترین رسالت نهاد تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با گرامیداشت یکم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: احیای ارزش‌های دینی و فرهنگی در جامعه مهم‌ترین رسالت این نهاد است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جلسه داخلی این نهاد، با گرامیداشت یکم تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و فرارسیدن هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نیازهای اساسی جامعه دینی است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی توانسته به‌ خوبی در کشور جای خود را باز کند؛ به‌ گونه‌ای که امروز نام این سازمان و فعالیت‌های آن در همه جا شناخته شده است.

حجت‌الاسلام خادمی هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به‌ عنوان بهترین فرصت برای معرفی سازمان و فعالیت‌های فرهنگی آن دانست و اضافه کرد: برای شناساندن هر چه بهتر فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی نهاد تبلیغات اسلامی استان در این هفته برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت تبلیغی در جامعه، اظهار کرد: تبلیغ از مهم‌ترین رسالت انبیاء و امامان معصوم(ع) بوده و امروز هم مبلغان باید با حفظ جایگاه و شناخت رسالت الهی خود نسبت به انجام امور محوله خود بیش از پیش همت کنند.

وی با بیان اینکه احیای ارزش‌های دینی و فرهنگی در جامعه مهم‌ترین رسالت این نهاد است، خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مختلف دینی مذهبی وظایفی همچون مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به‌ویژه جوانان را به عهده دارد و تاکنون هم در این بخش‌ها اقدامات و فعالیت‌های قابل‌توجهی داشته است.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، بر لزوم ترویج معارف علوی در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: آشنایی با مباحث علمی و شناخت بیشتر غدیر با توجه به شبهه‌افکنی‌های وهابیت و دشمنان اسلام، یکی از نیازهای امروز جامعه در راستای بصیرت افزایی و پیشگیری از نفوذ دشمن و همچنین بروز آسیب‌های فرهنگی است.

وی از برگزاری کلاس‌های غدیرشناسی در مرکز استان برای روحانیان مستقر خبر داد و تصریح کرد: روحانیان مستقر باید به‌عنوان پیشگامان امر تبلیغ و مدیران فرهنگی مناطق مختلف روستایی با مقوله غدیر، بیش از پیش آشنا شوند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: کلاس‌های غدیرشناسی در بجنورد با دعوت از اساتید شاخص کشوری و با همکاری مؤسسه غدیرشناسی برای تمام روحانیان مستقر برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: مسائل مربوط به نهج‌البلاغه، کلاس‌های آموزش معرفتی، موضوعات مربوط به دهه امامت و ولایت و همچنین برنامه‌ها و فعالیت‌های ایام غدیر ازجمله مواردی است که در این کلاس‌ها به آنها پرداخته می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات