۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۰۷۰۱۷
امام جمعه میاندوآب:

بیان انتخاب ولایت از سوی مردم، فتنه جدید است

امام جمعه میاندوآب گفت: بیان انتخاب ولایت از سوی مردمع فتنه جدید است که باید در نطفه خاموش شود.
حکومت اسلامی

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: بیان انتخاب ولایت و حکومت حضرت علی(ع) از سوی مردم از منظر مبانی دینی شیعه و سنی سازگار نبوده و نیست.

وی تصریح کرد: افرادی که این صحبت ها را بیان می کنند در صدد ایجاد دوقطبی در جامعه هستند.

خطیب جمعه میاندوآب با بیان اینکه از نظر دینی و شرعی چنین موضوعی صحت نداشته، افزود: مقبولیت شخصی، حکومت و ولایت نیاز به اکثریت مردم دارد ولی مشروعیت، به ائمه، خداوند و پیامبر بر می گردد.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه نباید جامعه را دو قطبی کرد، ادامه داد: سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه مولا علی(ع) حکومت و ولایت را از نظر مردم و انتخاب آنان می دانسته، جامعه را دو قطبی می کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جلوگیری از دو قطبی شدن کشور، بیان داشت: متاسفانه رئیس جمهور به این فرمایش و تأکیدات مقام معظم رهبری توجه نداشته است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه چنین اقداماتی فتنه هستند، اعلام کرد: باید این فتنه در نطفه خاموش شود چرا که اگر چنین مباحثی ادامه داشته باشد شاهد ایجاد تفرقه در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه باید امروزه وحدت را بیش از پیش حفظ کنیم، افزود: در غیر این صورت بین دیندار و غیردیندار در جامعه تفرقه ایجاد می شود و این به ضرر نظام و اسلام خواهد بود./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات