۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۶۹۷۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اجرای سند تحول بنیادین در دستور کار مسؤولان قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه با لغو شدن سند ۲۰۳۰ کام مردم شیرین شد چراکه این سند، استقلال کشور را زیر سوال می برد، گفت: وقتی سند بالا دستی و تحول بنیادین به عنوان یک سند جامعه و کامل وجود دارد نباید سند ۲۰۳۰ امضا می شد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه مسأله انتخابات دیگر تمام شده است و موضع گیری و حمایت از نامزد اصلح، اقتضاء انتخابات است، افزود: نباید به دلیل موضع گیری افراد را کنار گذاشت یا آنها را تخریب کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه فرهنگ انتقام پس از انتخابات ناپسند است، تأکید کرد: باید پس از انتخابات نظارت و مطالبه گری به عنوان یک فرهنگ عمومی مطلوب در جامعه مد نظر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: بنده در تمامی انتخابات رییس جمهوری از نامزد اصلح حمایت کرده ام و این به منزله آن نیست که نامزدهای دیگر صالح نیستند بلکه حمایت از اصلح اقتضای انتخابات است.

نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری، از بروز برخی از تخریبها در فضای مجازی گلایه کرد و گفت: عده ای با دورغ پردازی در فضای مجازی برای مخدوش کردن جامعه و جایگاه افراد، قلم فرسایی می کنند در حالی که نباید جایگاه ها مخدوش شوند و دستگاههای متولی باید این افراد را هدایت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در تذکری با استناد به برخی از گزارشهای رسیده درباره رشته ورزشی رفتینگ قایقرانی در رودخانه زاینده رود این استان گفت: این رشته ورزشی نباید سبب مخدوش شدن فرهنگ عمومی مردم شود.

وی اضافه کرد: در چند روز اخیر مردم بارها با دفتر امام جمعه شهرکرد تماس گرفته اند و نسبت به بروز برخی از ناهنجاری ها در این رشته در رودخانه زاینده رود اعلام نگرانی کرده اند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: رشته قایقرانی یک رشته ورزشی مطلوب و مهیج است اما نباید به واسطه برگزاری تورها یا اردوهایی که از بیرون این استان هماهنگ می شود، این رشته ورزشی زیر سؤال برود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه کمبود طلبه در مدارس این استان برای اقامه نماز را یادآور شد و گفت: در این زمینه مسؤولان استانی باید کمک کنند و با ایجاد مدرسه سفیران هدایت، می تواند بخشی از این کمبودها را جبران کرد.

وی با تأکید بر اینکه با لغو شدن سند 2030 کام مردم شیرین شد چراکه این سند، استقلال کشور را زیر سوال می برد، ابراز کرد: وقتی سند بالا دستی و تحول بنیادین به عنوان یک سند جامعه و کامل وجود دارد نباید سند 2030 امضا می شد.

بهروز امیدی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست گفت: در این استان دو هزار و 748 آموزشگاه با 9 هزار کلاس درس و 180 هزار دانش آموز وجود دارد که 99.8 درصد از دانش آموزان ابتدایی زیر پوشش تحصیلی قرار دارند.

امیدی افزود: از این تعداد 65درصد جمعیت دانش آموزی در شهرها و 35 درصد در روستاها مشغول علم آموزی هستند.

به گفته وی، در این استان 351 طلبه و 961 فرهنگی با همراه دانش آموزان نماز را اقامه می کنند و 88 هزار دانش آموز در طرح الگوی تلاوت قرانی شرکت کرده اند.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال بیش از یکصد برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه قرآنی، محفل انس با قرآن، جشنواره های فرهنگی و هنری، همایش های مختلف و نشستهای تخصصی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار شده است.

به گزارش رسا، در پایان این نشست امام جمعه شهر بروجن و نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گزارشی از برگزاری نشست های فرهنگی را ارائه کردند./202/9457/ب1

ارسال نظرات