۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۰۶۹۲۹
امام جمعه موقت كاشان:

سبك شمردن دين، ويروس و آفت دين است

امام جمعه موقت كاشان سبك شمردن دين را يكي از ويروس ها و آفت هاي دين دانست و گفت: سبك شمردن دين يكي از آسيب ها و تهديدهاي دين است به طوري كه انسان برخي اوقات به داشته ها و سرمايه هاي خود توجهي ندارد.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در جلسه تفسير قرآن در مسجد آيت الله رضوي كاشاني، كريم بودن را يكي از صفات خداوند دانست و افزود: يكي از جلوه هاي كرامت الهي در ثواب دادن و عقاب كردن است.

وي افزود: خداوند هم زمان عقاب كردن و هم زمان پاداش دادن كريم است، از اين رو خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا›› هر كس كار خوبي انجام دهد خداوند 10 برابر پاداش برايش منظور مي‌كند، اما ‹‹وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلا يُجْزَى إِلا مِثْلَهَا›› كسي كه گناه مي‌كند خداوند تنها يك بار او را عذاب مي‌كند و اين در حالي است كه اگر كار نيكي انجام دهد به جاي يك بار پاداش، حداقل 10 برابر پاداش برايش در نظر گرفته است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: اگر شخصي كار نيكي انجام دهد حداقل 10 برابر پاداش دريافت خواهد کرد و چنانچه قصد انجام كار نيك داشته باشد اما به هر دليلي موفق به انجام نيك نشود حداقل يك ثواب خواهد داشت.

وي در ادامه بر دين شناسي تأكيد كرد و گفت: انسان بايد به قوانين و احكام دين اشراف كامل داشته باشد، چرا كه دين گوهر بسيار با ارزشي است كه هيچ گوهري نمي تواند با ارزش تر از دين باشد، از اين رو امام رضا(ع) مي‌فرمايد، دين انسان را از لغزش و گناه دور نگه مي دارد.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه دين واقعي انسان را از محرمات حفظ مي‌كند، اظهار داشت: هر چه نفوذ دين در انسان بيشتر باشد لغزش هاي انسان نيز كمتر است و به درجه اي مي رسد كه هيچ لغزشي نداشته باشد، بنابراين اميرمؤمنان(ع) مي‌فرمايد، دين انسان را از حرام‌ها حفظ مي‌كند و كساني كه مرتكب گناه مي‌شوند براي اين است كه دين و ايمان اين افراد ضعيف است.

حجت الاسلام اسلامي تبار اظهار داشت: اميرمؤمنان(ع) مي فرمايد، هر كس دين ندارد هيچ راه نجاتي برايش نيست و تنها راه نجات انسان، تدين و صراط مستقيم است، بنابراين انسان زماني از مفاسد نجات خواهد يافت كه در مسير و اتوبان دين و صراط مستقيم باشد.

وي دين را گوهري گرانبها و سرمايه اي با ارزش خواند و گفت: سرمايه مادي و معنوي هميشه در معرض خطر و نابودي است و انسان دين دار و متدين بايد مراقب باشد تا شيطان به سرمايه هاي مادي و معنوي او پاتك نزند.

امام جمعه موقت كاشان سبك شمردن دين را يكي از ويروس ها و آفت هاي دين دانست و افزود: سبك شمردن دين يكي از آسيبها و تهديدهاي دين است به طوري كه انسان برخي اوقات به داشته ها و سرمايه هاي خود توجهي ندارد، از اين رو، سرمايه انسان ضربه مي‌خورد و لطمه مي‌بيند، بنابراين پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، از اينكه امت من دين را سبك بشمارند هراس دارم.

حجت الاسلام اسلامي تبار همچنين سبك شمردن نماز را يكي ديگر از ويروس ها و آفت هاي دين خواند و با تأكيد بر احترام گذاشتن به نماز، يادآور شد: احترام به نماز اقامه نماز به جماعت و يا اقامه نماز در اول وقت و صحيح خواندن نماز است.

وي افزود: اگر نماز صحيح اقامه شود، نماز نيز به انسان دعا مي كند تا خدا او را حفظ كند اما اگر نماز را ضايع كند، نفرين مي كند تا خدا او را ضايع كند، بنابراين يكي از مسائلي كه دين را تهديد مي‌كند سبك شمردن دين است، از اين رو انسان بايد از هر آنچه كه دين او را تهديد مي‌كند پرهيز كند.

امام جمعه موقت كاشان پوشش جوان متدين را نشانه دينداري دانست و گفت: پوشش جوان متدين نبايد پوشش مبتذل غربي باشد چرا كه پوشش انسان نشانه فرهنگ و تدين او است، از اين رو اميرمؤمنان(ع) مي فرمايد، لباس هر كس نازك باشد دين او نيز نازك و ضعيف مي شود./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات