۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۰۶۸۹۰

نشست هم اندیشی علمای اهل سنت آذربایجان غربی با موضوع قدس برگزار شد

نشست هم اندیشی علمای اهل سنت آذربایجان غربی با موضوع قدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
نشست هم اندیشی علما اهل سنت آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی بعد از ظهر امروز در نشست هم اندیشی علمای اهل سنت آذربایجان غربی با موضوع قدس که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حوادث اخیر تروریستی و حساسیت های موجود مردم امسال پرشور تر از سالهای گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و اقتدار، همبستگی و وحدت بین مسلمانان را به نمایش خواهند گذاشت.

وی افزود: متأسفانه امروزی گروهی به نام اسلام به جای از بین بردن یهودیان مسلمان کشی به راه انداخته و به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

امام جمعه ارومیه گفت: بحث فلسطین و روز قدس به خاطر ناامنی های منطقه و حوادث تروریستی از سوی داعش در حاشیه مانده است وظیفه علما است که با هوشیاری گفتمان قدس را مطرح کرده و از سوی دیگر به مردم آگاهی دهند که به وجود آوردندگان داعش همان اسرائیل و آمریکاست که تا کنون حتی یک گلوله هم از سوی داعش به سمت آنها شلیک نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: علت اینکه داعشی ها در آمریکا و اسرائیل عملیات تروریستی انجام نمی دهند این است که منشأ گروه های تروریستی داعش آمریکا و استکبار جهانی است و کلینتون به صراحت به این موضوع اشاره کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در ادامه به موضوع استهلال برای تعیین عید فطر اشاره کرد و گفت: امیدواریم نماز عید فطر در بین مردم شیعی و سنی استان به نماد وحدت بین امت اسلامی در استان آذربایجان غربی تبدیل شود.

در ادامه این جلسه تعدادی از علمای اهل سنت استان آذربایجان غربی در رابطه با موضوعات قدس جلوه و نماد مقاومت جهان اسلامی، قدس از منظر قرآن، قدس انقلاب اسلامی و احیاء مسأله قدس و قدس رژیم صهیونیستی و جریانات تکفیری سخنرانی کردند.

در پایان این مراسم بیانیه علما و روحانیان اهل سنت آذربایجان غربی درباره روز قدس و همچنین عید فطر قرائت شد./202/936/ب1

ارسال نظرات