۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۰۶۸۵۵
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

لزوم گسترش ارتباط میان حوزه و قوه قضائیه

آیت الله موسوی جزایری گفت: همکاری های کنونی میان حوزه های علمیه و دستگاه قضا کم است و با آسیب شناسی و تفکیک جرایم، مبلغان و سخنرانان می توانند مواعظ و منابر سخنرانی را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به کار برند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز، در دیدار با اعضای دستگاه قضائی خوزستان که به مناسبت هفته قوه قضائیه در بیت معظم له برگزار شد، هفته قوه قضائیه را فرصتی برای تقدیر و تشکر از زحمات این نهاد برشمرد و افزود: یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین کارهای کیفی، شغل قضاوت است که مسؤولیتی سنگین و خطیر داشته و دستاوردهای بسیاری همچون احقاق حق و اقامه عدل، پیاده کردن موازین شرع اسلام از روی اجتهاد، استنباط، تدبر و تحقیق دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه وضعیت دستگاه قضائی استان قابل تقدیر است، افزود: این وضعیت سال به سال بهبود و رو به جلو است و همگان به خوبی آگاه هستند که در 25 سال پیش وضعیت قضائی استان به علل مختلفی رضایت بخش نبود.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: امروزه با ارتقای وضعیت و بهبود کیفیت و تدبیرات اعمال شده از سوی ریاست دستگاه قضا و زحمات قضات آرامش مشهود است حال آنکه سابق بر آن اظهار نارضایتی، سوء ظن و بدبینی به دستگاه قضا در سطح جامعه وجود داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سوء ظن ها و بدبینی های صورت گرفته به قوه قضائیه واقعیت نداشت هر چند که چنین بدبینی هایی اصل نطام اسلامی را هدف می گرفت اما حُسن عملکرد و تدبیر خوب، سوء ظن ها را به حداقل رسانده و مردم آرامش و امنیت را احساس می کنند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان اینکه بیشتر جرائم صورت گرفته در حوزه سرقت هستند، عنوان کرد: این تصور نباید صورت گیرد که خوزستان محل امنی برای زندگی نیست و سابق بر آن چنین قضاوت هایی وجود داشت که سبب مهاجرت اقشار بسیار از جمله نخبگان و تحصیلکرده های دانشگاهی شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: امروزه چنین وضعیتی تغییر کرده و سال به سال اوضاع بهتر و موفقیت های بیشتری در دستگاه قضائی استان حاصل می شود که این موفقیت ها مرهون تسلط دستگاه قضا بر اوضاع و کنترل جرائم و کم کردن فسادها و افزایش ضریب آرامش و امنیت در سطح جامعه است.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قضات نحیب و متدین تحت تأثیر شیاطین انس و جن قرار نمی گیرند، تصریح کرد: خدا را حاکم کردن بر تصمیمات و نیات و دست رد زدن بر سینه شیطان و شیطان صفتان مسأله ای مهم و شایسته تقدیر است که بنده از تک تک کارمندان و کارکنان دستگاه قضائی استان تشکر می کنم.

وی هم افزایی بیشتر دستگاه قضائی استان با دستگاه های تربیتی همچون روحانیت، حوزه های علمیه و مراکز آموزشی را خواستار شد و گفت: با آسیب شناسی و تفکیک جرایم مبلغان و سخنرانان، مواعظ و منابر سخنرانی را به سوی آنها و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی سوق خواهند داد.

نماینده ولی فقیه افزود: جرم ها در شهرها متفاوت است و با تفکیک آنها به وعاظ و روحانیان کمک خواهد شد تا مطالب و موضوع های منابر سخنرانی را تشخیص و در مساجد و تلویزیون برای مردم بیان کنند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: برنامه های تربیتی، تذکرات اخلاقی، دروس معارف و اعتقادات دینی، تفسیر قرآن و احادیث اهل بیت(ع) را برای زندانیان و اصلاحشان انجام دهیم و در این زمینه حوزه و روحانیت آمادگی خود را اعلام می کند و همکاری های کنونی میان حوزه و دستگاه قضا کم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان به پیچ و خم های قانون برای احیای حقوق و همچنین نقش دستگاه قضائي در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد./۹۴۵۶/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات