۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۰۶۰۱۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

گناه ابزاری است که انسان را به سوی آتش جهنم سوق می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گناه را وسیله سوق دادن انسان به سوی جهنم دانست و گفت: یک انسان مؤمن تحمل سختی‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلات را بهتر از این می‌داند که دامنش به گناه آلوده شود.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به آیه 101 یوسف، گفت: حضرت یوسف(ع) در دعایی به خداوند متعال می‌گوید تو موقعیت فرمانروایی و بزرگی را به من عطا کردی من می‌خواهم که در حالت تسلیم به تو بمیرم همه زندگی ما باید به گونه‌ای تنظیم شود که تسلیم درگاه الهی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به معنای تسلیم در زندگی فردی و اجتماعی، افزود: تسلیم به معنای پیاده شدن امر الهی است اگر معنای تسلیم خدا بودن در جامعه به خوبی پیاده شود همه جرم‌ها و جنایت‌ها از میان برداشته می‌شود چون بیشتر گرفتاری‌های ما بر اثر لجاجت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به رحمت خداوند متعال، اظهار کرد: همیشه باید بدانیم که در هر گرفتاری در رحمت خداوند به روی بندگانش بسته نیست ما هنگام دعا به درگاه الهی به گناهانمان نگاه می‌کنیم و گمان می‌کنیم که خداوند توانایی رفع برخی مشکلات را ندارد در صورتی که این مقایسه اشتباه است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه ناامیدی از رحمت خداوند متعال را گناهی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: اگر آدمی خطایی مانند گناه برادران یوسف(ع) را هم انجام داد نباید ناامید شود همان زمان که برادران یوسف از پدرشان خواستند نزد خدا واسطه شود حضرت یعقوب(ع) فرمود من از خدا برای شما طلب مغفرت و بخشش می‌کنم.

وی در ادامه گناه را وسیله سوق دادن انسان به سوی جهنم دانست و تأکید کرد: یک انسان مؤمن تحمل سختی‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلات را بهتر از این می‌داند که دامنش به گناه آلوده شود، بدترین زندان برای انسان باایمان جهنم است و انجام گناه آدمی را به سوی آتش دوزخ سوق می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه انسان در درخواست‌های خود باید وسعت رحمت خداوند متعال را در نظر بگیرد، تصریح کرد: ما هر قدر که گناهکار و روسیاه باشیم باید نزد خداوند متعال برگردیم و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را واسطه شفاعت و بخشش نزد خداوند متعال قرار دهیم و در دعاها و خواسته‌های خود وسعت رحمت خداوند را هم در نظر بگیریم.

وی در پایان گفت: انسان در هر شرایطی باید تسلیم خدا بوده و به تقدیر و قضای او راضی و خشنود باشد تنها در این صورت است که به آرامش خواهد رسید چون در غیر این صورت اگر بخواهد به خواسته‌های نفس توجه کند، از آنجایی که نفسانیت سیری ناپذیر است به جایی نخواهد رسید و همواره اسیر خواسته‌های نفسانی خواهد بود./873/۲۰۲/ب2


 

ارسال نظرات