۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۵۸۱۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ایمان بدون عمل برای سعادتمندی انسان کفایت نمی‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: انجام واجبات، ترک محرمات، داشتن تقوا و اطاعت از خداوند و پیامبر هر کدام یک رشته درسی است که باید پس از ایمان آوردن به خداوند متعال در این رشته‌ها قبول شویم در حقیقت ایمان بدون عمل برای سعادتمندی انسان کفایت نمی‌کند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به آیات 32 و 33 سوره انفال، گفت: در این آیات آمده است افرادی که با ائمه و پیامبران لجاجت دارند با کنار گذاشتن فهم و عقل انسانی از خداوند متعال می‌خواهند اگر فرستاده‌ای از سوی تو برای هدایت ما فرستاده شده است عذاب آسمانی را بر ما نازل کن.

وی در ادامه افزود: این افراد نادان و جاهل به جای طلب بخشش و آمرزش گناهان و رحمت از سوی خداوند متعال طلب تعجیل در عذاب الهی می کنند که خداوند در جواب آنها فرمود ای پیامبر تا تو در میان این امت هستی من آنها را عذاب نمی کنم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به دعایی وارده از سمت خداوند متعال به سوی بندگان، اظهار کرد: در سوره انفال دعایی از سمت خداوند به سوی بندگان وارد شده است که خداوند می‌خواهد ما دعوت او را اجابت کنیم در این بخش از سوره پروردگار عالم می‌فرماید خدا و رسول را اجابت کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه مطابق این دعوت الهی ما نباید فقط نگاه‌مان به زندگی حیوانی باشد، خاطرنشان کرد: ما باید حیات انسانی خود را هم جدی بگیریم زیرا خداوند متعال ما را به انسان بودن و زندگی انسانی هم دعوت کرده است، در این سوره آمده است بدانید که خداوند از خود انسان به خودش نزدیک‌تر است و بدانید همه به سوی خداوند باز می‌گردیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه عده‌ای لیاقت دریافت هدایت خداوند متعال را ندارند، تأکید کرد: گاهی عده‌ای لجاجت می‌ورزند و در مقابل فهمیدن مقاومت می‌کنند و نمی‌توانند مرز میان حق و باطل را درک کنند، این افراد لیاقت هدایت خداوند را ندارند، از این رو در آیه‌ای از سوره انفال آمده است که اگر اهل تقوا باشید خداوند متعال به شما قدرت تشخیص حق از باطل را می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به بدترین جنبندگان در روی زمین، تصریح کرد: بدترین جنبندگان آنهایی هستند که کر و لال هستند یعنی نه چیزی به وجود آنها منتقل می‌شود و نه چیزی از آنها صادر می‌شود، نه چیزی می‌فهمند و نه چیزی می‌فهمانند، نه حرفی برای گفتن دارند و نه گوشی برای شنیدن این افراد عقل و قلبی مریض دارند و در آنها هیچ خیری وجود ندارد.

وی در پایان گفت: انجام واجبات، ترک محرمات، داشتن تقوا و اطاعت از خداوند و پیامبر هر کدام یک رشته درسی است که باید پس از ایمان آوردن به خداوند متعال در این رشته‌ها قبول شویم در حقیقت ایمان بدون عمل برای سعادتمندی انسان کفایت نمی‌کند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات