۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۰۵۴۶۵
حجت الاسلام بطحائیان مطرح کرد؛

حکایت ناکارآمدی حوزه علمیه در استفاده از قرآن

مدیر مؤسسه سراج همدان با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی قرآنی در جامعه، گفت: تا زمانی که قرآن در همه شئون زندگی طلاب وجود نداشته باشد نمی توان به قرآنی شدن زندگی افراد امیدوار بود.
بطحائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید سعید بطحائیان، مدیر مؤسسه سراج همدان ظهر امروز در نشست مبلغان گروه تبلیغی سراج که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به شهادت امام علی(ع)، اظهار داشت: درک ابعاد وجودی امام علی(ع) می تواند تا حد زیادی از مشکلات اعتقادی و رفتاری افراد جامعه را کاهش دهد.

وی با اشاره به این مطلب که برای وارد کردن قرآن در سبد زندگی مردم راهی به غیر از همبستگی میان مسؤولان وجود ندارد، گفت: همه مسؤولان حوزوی و دانشگاهی باید برای پررنگ تر شدن قرآن در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام بطحائیان در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از بزرگترین مشکلات و ایرادهایی که می توان به سیستم آموزشی حوزه علمیه گرفت کمرنگ بودن قرآن و آموزه های آن در دروس حوزوی است.

وی توجه به سبک زندگی قرآنی را امری مهم توصیف کرد و گفت: تا زمانی که قرآن در همه شئون زندگی طلاب وجود نداشته باشد نمی توان به قرآنی شدن زندگی افراد جامعه امیدوار بود.

مدیر مؤسسه سراج همدان با نقل خاطره ای از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین اسدی پرداخت و گفت: این استاد فقید می گفت حدود چهل بار کفایه و رسائل گفتم اما متأسفانه از گفتن یک دور تفسیر قرآن محروم بودم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی قرآنی در جامعه، گفت: تا زمانی که قرآن در هم شئون زندگی طلاب وجود نداشته باشد نمی توان به قرآنی شدن زندگی افراد امیدوار بود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: وقتی می توان با دانستن چند آیه و عدم رجوع به بقیه قرآن مجتهد شد نمی توان به قرآنی شدن حوزه امیدوار بود./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات