۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۰۵۴۴۵
آیت الله طه محمدی:

مبلغان اخلاق علوی و سیره نبوی را در جامعه ترویج کنند

آیت الله طه محمدی با اشاره به سیره نورانی اهل بیت(ع)، گفت: مبلغان باید اخلاق علوی و سیره نبوی را در جامعه ترویج کنند
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان ظهر امروز در جلسه شرح نهج البلاغه در حوزه علمیه آخوند همدان با اشاره به شهادت امام علی(ع)، اظهار داشت: امام علی(ع) با شهادت خود مظلومیتش را به جهانیان نشان داد و محبت ایشان سبب سعادت انسان است.

وی با اشاره به برکت حضور علما در بین مردم، گفت: همان طور که بذر سالم و مقوی محصول پرباری را به عمل می آورد وجود علما و بزرگان نیز در جامعه سبب پیشرفت مردم خواهد شد.

آیت الله طه محمدی در ادامه گفت: در این ماه و روزهای مبارک که همزمان است با نزول قرآن ما باید همگام با قرائت قرآن بتوانیم از لابه لای آیات گهربار قرآن که داروی شفا بخش همه مریضی ها است استفاده درست و کافی را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این مطلب که ماه رمضان ماه خودسازی است و باید در این ماه بیشترین بهره را ببریم، گفت: ما باید سعی کنیم عادت های بد خود را از بین ببریم و آن ها را ریشه کن و تمامی آن ها را تبدیل به عادتها و رفتار نیک کنیم.

وی در ادامه گفت: حضرت مهدی(عج) نیز با همین هدف و مأموریت ظهور خواهند کرد که بدعت های شیطانی را از بین ببرند و سنت های اسلامی و الهی را زنده کنند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به سیره نورانی اهل بیت(ع)، گفت: آن هنگامی که عادت های خوب در انسان نهادینه شود آن فرد دیگر نمی تواند رفتار شیطانی داشته باشد و غیر از برخورد الهی نمی توان از او انتظار داشت.

امام جمعه همدان در پایان با ذکر سختی ها و توهین هایی که پیامبر اسلام در دوران زندگی خود داشتند، گفت: امروزه باید در جامعه اخلاق نیک پیامبر را آموزش داده و بپرورانیم./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات