۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۱۲۷
معاون بین‌الملل اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام:

عبادت بدون ولایت انحراف و گمراهی به‌دنبال دارد

معاون بین‌الملل اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام گفت: خداوند شب قدر را برتر از هزار ماه برشمرده تا ما بدانیم یک شب با ولایت اهل بیت(ع) از ۸۳ سال عبادت بدون ولایت ارزشمند‌تر است، همانا عبادت بدون ولایت انحراف و گمراهی به‌دنبال دارد.
معاون بین‌الملل اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عباس نصیری فرد در جمع شرکت کنندگان مراسم نخستین شب از لیالی قدر شهرستان دامغان در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: تمام ارزش یک سال از عمر انسان به ماه مبارک رمضان، همه ارزش این ماه بزرگ به شب قدر و ارزش این شب برتر از هزار ماه به نزول قرآن است، شب قدر از آغاز تا اذان صبح مجال فرود آمدن ملائکه و روح و هنگامه رحمت و مغفرت است.

وی با بیان اینکه درک ارزش واقعی شب قدر برای آدمیان بسیار مشکل است، شبی که برتر از 83 سال عمر و عبادت است، خاطرنشان کرد: هرکس در شب قدر دعا کند، سه اثر و نتیجه دارد؛ یا دعای او مستجاب می‌شود، اگر استجابت دعای او به مصلحت الهی نباشد معادل آن گناهانش بخشیده می‌شود و یا بلا و مصیبت از انسان دور می‌شود.

حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به اینکه در عبادت خداوند همواره کیفیت بیشتر از کمیت مورد توجه است و عبادت بدون توجه و حضور قلب اثر و فایده‌ای ندارد، افزود: از این رو امام علی(ع) بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان را ترک گناهان، تلاوت قرآن، صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و افطاری دادن به مؤمنان برشمرده‌اند.

معاون بین‌الملل اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام در تشریح منزلت شب قدر گفت: خداوند شب قدر را برتر از هزار ماه برشمرده تا ما بدانیم یک شب با ولایت اهل بیت(ع) از 83 سال عبادت بدون ولایت ارزشمند‌تر است، همانا عبادت بدون ولایت انحراف و گمراهی به‌دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه شب قدر یعنی شب اطاعت و بندگی خداوند همراه با پذیرش ولایت(ع)، تصریح کرد: در احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) زیارت امام رضا(ع) حتی از زیارت امام حسین(ع) نیز افضل‌تر است، برای ان ثوابی معادل یک میلیون حج تمتع مقبوله ذکر شده، زیرا قبولی امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به معنای ادامه مسیر پذیرش ولایت تا امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام نصیری فرد با ذکر این مطلب که قرآن بدون ولایت علی(ع) حاصلش داعش است، افزود: آنها قرآن می خوانند و به نوامیس مردم تجاوز می‌کنند، مسجد تخریب می کنند و انسان سر می برند؛ ما باید قدردان با ولایت بودن و شیعه بودن باشیم، گوهر ولایت سعادت بخش دنیا و آخرت ما است.

وی شب قدر را شب تحول نامید و اضافه کرد: افراد در مواجهه با شب قدر به سه گروه تقسیم می‌شوند، نخست کسانی که شب قدر بر آنها می‌گذرند اما آنها بدان وارد نمی شوند و تغییری نمی‌کنند، دوم کسانی که وارد این فوز عظیم می شوند اما پس از مدتی اهداف و اثرات آن را فراموش می‌کنند و دسته سوم کسانی که وارد می‌شوند، از نعمات بی‌شمار قدر بهره می برند و آثار آن را همیشه به همراه دارند.

معاون بین‌الملل اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام با بیان اینکه در شب‌های قدر تصمیم به تغییر و تحول بگیریم، بذل و عنایت همه خوبی‌ها و ترک همه بدی‌ها را از خداوند بخواهیم، اظهار داشت: امروز یکی از مسائل مهم جامعه ما زیست اخلاقی است، عصبانیت‌های بیجا، کم تحملی نسبت به یکدیگر، بددهنی و توهین، این نقایص نسبتی باشیعه واقعی علی(ع) ندارد، همانا یک عصبانیت بیجا گاه بیست سال توفیق را از انسان سلب می‌کند./202/977/ب1

ارسال نظرات