۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۰۵۰۶۴
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

خداوند با صفت ستاریت، بندگان را از رسوا شدن حفظ می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به صفت ستار بودن خداوند متعال، گفت: خداوند با پوشاندن گناه بندگان آبروداری کرده و آنها را از رسوا شدن حفظ می‎کند.
مجید تلخابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم احیای شب قدر که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت شب قدر، گفت: شب قدر شب پرفضیلتی است که یک سال در شب اتفاق می‌افتد از این رو انسان باید تا می‌تواند از این شب بهره فراوان معنوی را ببرد و خود را بیشتر از گذشته به خداوند متعال نزدیک سازد.

وی در ادامه با اشاره به توبه و استغفار در این شب پربرکت، افزود: در این شب خداوند متعال از توبه بندگان گنه کار خود بسیار شادمان می‌شود همان گونه که انسان تشنه با دیدن آب غرق سرور و شادمانی می‌شود، از این رو انسان با استغفار و توبه در این شب بزرگ خداوند را از خود راضی و خشنود کرده و بار گناهان خود را سبک می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتظار خداوند متعال برای توبه و استغفار بندگان، اظهار کرد: اگر بندگان گنه کار می‌دانستند که خداوند چقدر منتظر و مشتاق توبه و استغفار آنها است بندبند وجودشان از هم جدا می‌شد و از شوق خداوند می‌مردند خداوند متعال در حدیثی قدسی می‌فرماید من خدا اگر ببینم بنده‌ام گناه می‌کند بسیار ناراحت خواهم شد حال من در چنین وضعیتی مانند کسی است که راه را گم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به صفت ستار بودن خداوند متعال، ابراز کرد: اگر زمین گناهان انسان را می‌دانست همه را در خود می‌بلعید اگر دریاها می‌دانستند انسان را در خود غرق می‌کردند و اگر کوه‌ها و آسمان‌ها می‌دانستند بر سر انسان ویران می‌شدند خداوند با پوشاندن گناه بندگان آبروداری کرده و آنها را از رسوا شدن حفظ می‎کند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در ادامه ناامیدی از رحمت خدا را گناه بزرگی دانست و تصریح کرد: انسان نباید نسبت به رحمت و محبت و مهربانی خداوند متعال ناامید و مایوس باشد زیرا مأیوس بودن از رحمت خداوند گناهی بزرگ است چرا که رحمت خداوند بسیار بالا و ارزشمند بوده و همه عالم را فرا گرفته است از این رو انسان باید همواره امیدوار به رحمت خداوند متعال باشد.

وی در پایان گفت: در داستان فرعون آمده است هنگامی که در دریای نیل در حال غرق شدن بود در حدود دوازده مرتبه حضرت موسی( ع) را صدا زد و از او استمداد طلبید، از جانب پروردگار عالم ندا آمد که ای موسی اگر فرعون یکبار مرا صدا می‌زد من دست او را می‌گرفتم و نجاتش می‌دادم تنها به در خانه خداوند رفتن و از او یاری خواستن نجات بخش انسان در تمام حالات و شرایط است./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات