۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۰۴۹۱۳
مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:

سند ۲۰۳۰ تحمیل کاپيتولاسيون فرهنگي ديگري به ملت است

مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: نمي توانيم ساكت باشيم تا يك كاپيتولاسيون فرهنگي ديگري با عنوان ۲۰۳۰ به ملت مومن، متدين و شيعه ايران تحميل شود.
حجت الاسلام شمس الدين احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام شمس الدين احمدي پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انتقاد شديد رهبر معظم انقلاب به سند 2030 در ديدار فرهنگيان و نگراني متدينين و مراجع تقليد از اين سند، گفت: اگر به شناسنامه سند 2030 دقت و توجه شود متوجه توطئه بزرگ فرهنگي از سوي دشمنان اسلام خواهيم شد.

وي با تأكيد بر اينكه مسؤولان نبايد نسبت به اين سند خوش بين باشند، افزود: از زماني كه سازمان ملل شكل گرفته در زير مجموعه اين سازمان، سازمانهاي فرعي و آژانسهاي مختلف از جمله آژانس هسته اي و سازمان يونسكو تأسيس شده است.

حجت الاسلام احمدي با اشاره به دلايل شكل گيري آژانس‌ها و سازمان‌هاي زير مجموعه سازمان ملل، يادآور شد: زماني كه استكبار جهاني نتوانست با زور فرهنگ خود را به كشورهاي جهان تحميل‌كند، در اقدامي ديگر برنامه هاي فرهنگي خود را با اقتضاعات فرهنگي خود تعريف و در قالب بسته فرهنگي با عنوان ‹‹توافق و تعهد›› براي اجرا به كشورهاي ديگر داد كه يكي از اين بسته هاي فرهنگي كه با اقتضاعات فرهنگي خودشان براي جهان تعريف شد، سند 2030 است.

وي ادامه داد: در هفتادمين سالگرد تأسيس سازمان ملل در سال 2015 ميلادي سازمان يونسكو، سندي را به نام 2030 منتشركرد كه در فاصله سالهاي 2015 تا 2030 در طرح 15 ساله اي برنامه فرهنگي، غربي، سكولاري خود را به جهان عرضه كردند و متأسفانه مسؤولان كشور اين سند را پذيرفته اند.

مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان با ابراز نگراني از اجراي اين سند در نظام آموزشي كشور، گفت: متأسفانه برخي تلاش مي‌كنند تا اين سند را توصيه اي معرفي‌كنند در حاليكه 158 مرتبه در اين سند از واژه تضمين كه تعهدآور و التزام آور است استفاده شده است كه اين كار با ادعاي آنهايي كه قصد دارند سند 2030 را توصيه اي معرفي كنند منافات دارد.

حجت الاسلام احمدي همچنين سند 2030 را مغاير با مباني ديني اسلام  دانست و عنوان كرد: سند 2030 نه تنها با مباني ديني ما سازگار نيست، بلكه مباني اسلامي نيز سازگاري ندارد چرا كه در اين سند به صراحت به همجنس بازي و يا ازدواج هاي سفيد در كشورهاي اسلامي تأكيد دارد كه مغاير با مباني ديني ما است.

وي همچنين، سند 2030 را در تعارض با اصل 10 و 77 و 125 قانون اساسي اعلام كرد و اظهار داشت: در اصل 77 و 125 قانون اساسي اينگونه تعريف شده است كه تمام توافقنامه ها و قراردادها و تعهدها بايد از فيلتر مجلس عبور و نمايندگان مجلس به اجراي آن راي داده و اگر اصلاحاتي وجود داشت انجام شود اما اين مسير قانوني طي نشده است.

به گفته وي، اين سند با اصل 10 قانون اساسي كه تمام تعهدات و قوانين بايد در تقويت بنيان خانواده باشد در تعارض است، چرا كه در اين سند تمام بنيان‌هاي خانواده شيعي متزلزل مي شود.

حجت الاسلام احمدي در ادامه، تعارض سند 2030 با اسناد بالا دستي را يكي ديگر از مشكلات آن خواند و گفت: ما اسناد بالا دستي زيادي در برنامه هاي فرهنگي داريم كه مي توان به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، سند سياستهاي خانواده، سند سياستهاي جمعتي و سند نقشه مهندسي فرهنگي كشور اشاره كرد كه تمامي فعاليتهاي وزارتخانه ها، وزرا، معاونين و سازمانها براساس اسناد بالا دستي بايد باشد و اين درحالي است كه سند 2030 در تعارض با اسناد بالادستي كشور است.

وي، مشكلات امنيتي را يكي ديگر از اشكالات سند 2030 دانست و گفت: ما هيچ اختياري از خود در سند 2030 نداريم چرا كه يك بسته كامل نوشته شده اي است  كه سهم ما از سند 2030 تنها اجراي آن است و نظارت بر انجام اجراي سند در ايران با سازمان يونسكو است، ضمن اينكه حق تفسير سند را نيز نداريم چرا كه در سند از واژه هايي استفاده شده است كه بايد تفسير شود، اما حق تفسير سند را نداريم چرا كه حق تفسير تنها با سازمان يونسكو است كه آن را نوشته است.

حجت الاسلام احمدي در ادامه با اشاره به مفهوم بنيان خانواده در اسلام و كشور اسلامي ايران، گفت: خانواده در اسلام به خانواده اي گفته مي‌شود كه زن و مرد بر اساس آموزه هاي ديني و اخلاقي و قرآني ازدواج كرده و زندگي كنند، اما تفسير آنها از خانواده اين است كه يك خانواده هم مي توان زن و مرد باشد و هم مي تواند مرد با مرد باشد كه اين مشكل جدي سند است.

وي، دفاع ازچنين سندي كه سرشار از تعارضات و مشكلات است را رنج آور خواند و افزود: دفاع از سند 2030 بيشترين رنجش را در خانواده هاي متدين، خانواده معظم شهدا و كساني كه دغدقه دين را دارند به وجود آورده است، اما متأسفانه اين سند با تمامي اشكالاتي كه دارد برخي از آن دفاع مي‌كنند و مدعي هستند كه پاي سند خواهند ايستاد.

مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: امروز خانواده ها نگران حضور فرزندان در مراكز آموزشي كشور هستند و اجراي اين سند سبب سلب اعتماد و اطمينان خانواده ها از نظام آموزشي كشور است.

وي افزود: بهترين راه اين است كه امضاء كنندگان سند به اشتباهات خود اعتراف كنند و خواستار كار كارشناسي بيشتر و بررسي مجدد از سوی سازمانها و نهادهاي تخصصي شده و تصميم درستي براي آن اتخاذ شود.

حجت الاسلام احمدي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني براينكه براي ما سخت است كه چند نفر در بيرون از كشور براي ما برنامه بنويسند و ما آن را اجرا كنيم، گفت: سند 2030 همراه با مشكلات امنيتي، اعتقادي، فرهنگي و تربيتي است چرا كه اين سند بسته در بسته اي است كه ديگران براساس فرهنگ خودشان آن را نوشته اند و مغاير با فرهنگ كشوراسلامي ايران است كه هزاران شهيد را تقديم اسلام و نظام كرده است.

مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان متذكر شد: نمي توانيم ساكت باشيم تا يك كاپيتولاسيون فرهنگي ديگري با عنوان 2030 به ملت مومن و متدين و شيعه ايران تحميل شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات