۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۰۴۳۹۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

وحدت درون اجتماعی و دینی مهمترین نیاز امروز جامعه است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب امروز کسانی را می خواهد که تا نفس دارند برای پیشبرد اهداف متعالی دین تلاش کنند، گفت: جامعه امروز ما به شدت به وحدت درون اجتماعی و دینی نیازمند است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در همایش مشترک مداحان، مسؤولان هیأت های مذهبی و شعرای آیینی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد با اشاره به زیارت جامعه کبیره، گفت: در این زیارت فرازهای نورانی از ائمه و انبیا و حجت الهی بیان شده است که هر یک منظومه های عالم هستی و خورشیدهای تابانی هستند و جایی از این عالم هستی را نور افشانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه باید دید نقش ما در این عالم هستی چیست چرا که ما هم به این دنیا آمده ایم که گوشه ای از منظومه عالم هستی را پر کنیم، تصریح کرد: هر انسانی که پا به عرصه وجود می گذارد باید جایی را در این منظومه هستی به خود اختصاص دهد و انسان باید از خود این سؤال را داشته باشد نقش او در این عالم هستی چیست؟

وی با اشاره به اینکه متأسفانه انسان به هر چیزی به جز خودش فکر می کند و به هر کاری مشغول می شود، خود را فراموش می کند، افزود: شایسته نیست ما دم از اهل بیت علیهم السلام بزنیم اما به گفتار و منش و سیره آن بزرگواران عمل نکنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اگر صحبت از سبک زندگی اسلامی می شود و اگر گفته می شود که ائمه از ما این انتظار را دارند که درست زندگی کردن را فرا بگیریم، این امر تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ» در ما معنا پیدا کند؛ قرآن بیان می دارد که قدری هم به فکر خود باشید و خود را محاسبه کنید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت با عملشان راه و شاخص اصلی را برای همگان ترسیم کرده اند، افزود: اگر ما و شما هم می خواهیم در این دریای با عظمت و سراسر معرفت، نورانیت و کمال شناور باشیم باید عملاً معرفت و شناخت نسبت به آن ها پیدا کنیم.

وی خطاب به مداحان و شاعران آیینی خاطرنشان کرد: شما باید با اشعار و مدیحه سرای های خود جهت دهنده، متحول کننده و ترسیم کننده راه باشید که لازمه این امر در درجه نخست خودشناسی است و متأسفانه ما این روز ها از خود و رفتار خود غافل هستیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در شرایط حساسی در حال زندگی هستیم، اظهار کرد: به فضل پروردگار و به برکت امام و شهدا و رزم شما مردان و زنان و همه و همه در این کشور انقلابی شکل گرفته و پرچمی بلند شده است، پرچمی که همه در حال تلاش هستیم که ان شاء الله به صاحب حقیقی اش امام زمان(عج) تحویل داده شود، حال باید دید در برابر این علم و این حرکت نقش ما چیست و ما در کدام جبهه قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید با خود بیندیشیم در این غافله ای که در حال حرکت است، ما در کجا قرار داریم و چقدر به حقایق و واقعیت ها توجه می کنیم و آیا در این مسیر منافع خودمان برایمان مهم است یا واقعا به حقیقتی که امروز شکل گرفته و چراغی که روشن شده و مسیری که جلوی پای بشریت قرار گرفته آگاهیم و چیزی که به هیچ وجه به آن فکر نمی کنیم منافع خودمان است.

وی با تأکید بر اینکه در زمان کنونی امام ما رهبر ماست و رهبر ما به هیچ چیز جز این که قربانی این راه شود نمی اندیشد، گفت: انقلاب امروز کسانی را می خواهد که تا نفس دارند برای پیشبرد اهداف متعالی دین و اسلام تلاش کنند و رهبری در رأس این افراد قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای تفرقه افکنی بین امت های اسلامی، بر لزوم دقت و مراقبت در بیان اشعار و مدیحه سرایی ها تأکید کرد و افزود: جامعه امروز ما به شدت به وحدت درون اجتماعی و دینی نیازمند است، به دلیل این که دشمن این دو مسأله مهم را در معرض خطر و آسیب جدی قرار داده است؛ انقلاب ما امروز به مداح، هیأتی، بازاری، فرهنگی، دکتر و مهندسی نیاز دارد که تا نفس آخر برای دین و اهداف اسلام تلاش کند و به خود نیندیشد و منافع خود را در نظر نداشته باشد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه در جامعه امروزی افراد منفعت طلب کم نداریم و این مسأله به انقلاب و اهداف انقلاب آسیب می زند، اظهار کرد: باید دانست انقلاب ما انسان های پای کار، از خود گذشته، محکم و مبارز می خواهد و باید از خود بپرسیم در عصر حاضر با این درخت غرس شده جمهوری اسلامی چه می کنیم و چقدر در تنومند شدن این درخت نقش داریم، بدون اینکه به فکر چیدن میوه آن برای خودمان باشیم.

وی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) می فرمودند: «نگویید انقلاب برای من چه کرد، بگویید من برای انقلاب چه کردم» و این سؤال، سؤال همیشه تاریخ انقلاب است؛ باید بدانیم این انقلاب، انقلاب دینی و عاشورایی است و در مکتب عاشورا ما هرگز نمی پرسیم عاشورا برای من چه کرد؟/202/9457/ب1

ارسال نظرات