۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۵۰۴۰۹۹
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داد؛

اعزام ۱۱۰ استاد تفسیر قرآن به استان های کشور در ماه رمضان

نجفی قدسی گفت: امسال بیش از ۱۱۰ نفر از اساتید حوزه علمیه قم به استان های کشور اعزام شدند و الان مشغول برنامه های تفسیری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) هستند.
مرتضی نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی شب گذشته در نشست و ضیافت افطاری اساتید تفسیر سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: دارالقرآن علامه طباطبایی با توصیه و حمایت حضرات آیات سبحانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و دیگر مراجع تقلید شکل گرفته است.

وی افزود: در این سال ها سعی کردیم که در بحث تفسیر قرآن و فعالیت های تبلیغی مربوط به اساتید حوزه تا جایی که امکان دارد حمایت کنیم و سهمی داشته باشیم، در ان سال های اخیر همکاری خوبی با مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی داشته ایم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که در ماه مبارک رمضان اساتید تفسیر در سطوح عالی و خارج حوزه به استان ها اعزام شدند، اظهار داشت: سه سال پیش حدود 30 نفر از اساتید و سال گذشته حدود60 نفر از اساتید حوزه به استان های کشور اعزام شدند.

وی ادامه داد: امسال بیش از 110 نفر از اساتید حوزه علمیه قم به استان های کشور اعزام شدند و الان مشغول برنامه های تفسیری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) در سراسر کشور هستند که خوشبختانه استقبال خوبی هم صورت گرفته است.

نجفی قدسی با بیان این که مراجع تقلید توجه ویژه ای به بحث تفسیر در حوزه علمیه قم داشته اند، ابراز داشت: خوشبختانه تفسیر نسب به گذشته جایگاه شایسته ای پیدا کرده و در حال حاضر بیش از 400 درس تفسیر در حوزه علمیه برقرار است.

وی عنوان کرد: دارالقرآن علامه طباطبایی همت خود را در زمینه ترویج تفسیر و معارف قرآن گذاشته و سعی کرده با همکاری مراکز و مجامع حوزوی و انجمن های تفسیری و قرآنی حوزه با همکاری در بحث تفسیر قرآن پیشگام باشد.

 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: ما دوره های یک ساله مهارت های بیان تفسیر قرآن را در سال تحصیلی گذشته با همکاری ستاد تفسیر قرآن کریم در این دارالقرآن برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین درس های آزاد تفسیر هم داشتیم که آیت الله استادی، حجت الاسلام رضایی اصفهانی و دیگر اساتید در این برنامه حاضر شدند که مباحث آن به صورت مجلد منتشر خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات