۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۵۰۳۱۹۸
امام جمعه بابل:

امام خمینی به محجوریت ولایت فقیه در فقه شیعه پایان داد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به ظهور عملی ولایت فقیه در حوزه حکومت اسلامی، گفت: امام راحل با وارد کردن اصل مترقی ولایت فقیه در حوزه حکومت به محجوریت ولایت فقیه در فقه شیعه پایان داد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد در مسجد خاتم الانبیا(ص) بابل به قیام امام راحل علیه رژیم شاهنشاهی و به ویژه قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: امام راحل یک شخصیت استثنایی در میان علما و مراجع تقلید در تاریخ تشیع است و هیچ کس مانند ایشان این گونه نقش آفرینی نکرده است.

وی افزود: امام راحل سرمنشأ یک مکتب بزرگ در تاریخ معاصر شد و توانست حکومتی مبتنی بر آموزه های دینی را تأسیس کند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به گستره مکتب امام راحل در سطح جهان پرداخت و تصریح کرد: هر چه زمان می گذرد شاهد نقش آفرینی بیشتر مکتب امام راحل در میان امت ها هستیم زیرا تمام قد در مقابل مکاتب مادی ضد دین در دنیا ایستاد.

وی با تأکید بر این مطلب که مکتب امام خمینی(ره) دارای در هم تنیدگی میان سیاست و معنویت است، ادامه داد: امام راحل معجزه گر قرن به تعبیر بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران دنیا لقب گرفته است زیرا با ظهور انقلاب اسلامی مکاتبی مانند مارکسیسم و لیبرالیسم به چالش کشیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که به اعتقاد امام راحل سیاست در متن دین اسلام نهفته است، خاطرنشان کرد: ظهور اسلام سیاسی در عصری که دین را افیون دولت ها می دانستند، موجب بازنگری در مکاتب مادی جهان شد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل دلیل ماندگاری قیام 15 خرداد را مورد توجه قرار داد و گفت: ماندگاری قیام 15 خرداد سال 1342 برای این است که مردم در این قیام در قالب لبیک به ندای امام راحل ندای حکومت اسلامی را برای اولین بار سر دادند.

وی به جایگاه و نقش مردم از دیدگاه امام راحل در حکومت پرداخت و اظهار داشت: امام اعتقاد عجیب و باور عمیقی به نقش مردم در ایجاد و استمرار حکومت اسلامی داشت و آن را مؤلفه اصلی قدرت و استحکام نظام عنوان می کرد.

امام جمعه بابل با اشاره به وارد عرصه کردن و ظهور عملی ولایت فقیه در حوزه حکومت اسلامی از سوی امام راحل، تصریح کرد: امام راحل به محجوریت ولایت فقیه در فقه شیعه پایان داد و با وارد کردن آن در عرصه حکومت اسلامی برکات عظیمی را به جامعه اسلامی عنایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ویژگی دیگر مکتب امام راحل را توجه به عدالت اجتماعی بیان کرد و افزود: امام راحل شیفته اجرای عدالت در جامعه اسلامی بود زیرا ذائقه اسلام با عدالت اجتماعی عجین شده است.

وی تأکید کرد: از نگاه اسلام عدالت اجتماعی یکی از ارزش های بزرگی است که در صورت تحقق آن موجب کارآمدی نظام می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به عشق و علاقه عمیق مردم نسبت به امام راحل، گفت: به اعتقاد امام راحل حضور بالای مردم در عرصه تصمیم گیری های کشور و مشارکت و اثرگذاری در روند تصمیم گیری در نظام اسلامی باطل السحر فتنه و فشارهای مختلف دشمنان داخلی و خارجی خواهد بود./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات