۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۳۲۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبر داد؛

چهارمین جشنواره قرآنی فرهنگی هنری رمضان در زنجان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان از برگزاری زودهنگام چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان در زنجان خبر داد و گفت: در این جشنواره ١٢ عنوان کلی با بیش از ٣٠٠ برنامه پیش‌بینی شده است.
ناصر مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران مطبوعات و جراید استان از برگزاری زودهنگام چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان در زنجان خبر داد و گفت: در این جشنواره ١٢ عنوان کلی با بیش از ٣٠٠ برنامه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات برنامه های طراحی شده برای جشنواره رمضان، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن و عترت در پنج شهرستان به تعداد ٩ نمایشگاه، برگزاری ٢٧ محفل قرآنی در ١٣ شهر، برگزاری جلسات تفسیر در پنج شهرستان، برگزاری عصر شعر رمضان در دفاتر ائمه جمعه هشت شهرستان و اجرای پنج شب نمایش صحنه‌ای با عنوان «عاشق خورشید» با موضوعات کار، تلاش، اتحاد، اذان و نماز از جمله برنامه های جشنواره رمضان خواهد بود.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: اکران فیلم در فرهنگسراهای شهرستان‌های تابعه از فیلم‌های برتر ارزشی و بومی، برگزاری مسابقه قرآن بخوانید، جایزه بگیرید در محل نمایشگاه‌ قرآن و عترت، مسابقه قرائت دعای ربنا در شهرستان زنجان در دو مقطع زیر ١٢ سال و بالای ١٢ سال که نفرات برتر از سوی اساتید برجسته قرآن و موسیقی انتخاب می‌شوند و برگزاری ١٢٠ جلسه کارگاه تدبر در قرآن کریم در ١٠ مسجد پر جمعیت از جمله دیگر برنامه های جشنواره فرهنگی هنری رمضان در سطح استان زنجان است.

مقدم در ادامه یکی از مهم ترین برنامه‌های این جشنواره را برگزاری «نمایشگاه قرآن و عترت» عنوان و تأکید کرد: این نمایشگاه شامل هنرهای تجسمی، صنایع دستی، نمایش آثار نفیس، وقفیات و قرآن‌های موزه‌ای، کودک و نوجوان مربی، هدایا و تجهیزات کتب و علوم قرآنی، ادعیه و قرآن، نرم‌افزارها، بازارچه فروش، حجاب و عفاف، نماز و بصیرت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با اشاره به یکی از طرح‌های موفق اجرا شده در نمایشگاه سال گذشته،  گفت: تعویض قرآن‌های قدیمی با نسخه‌های جدید در مراکز شهرستان‌ها انجام می‌گرفت که امسال نیز اجرای این طرح در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بین هزار و ٥٠٠ تا ٢ هزار نسخه تعویض شوند./949/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات