۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۰۱۷۰۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

بازشماری تعدادی از صندوق های رای انتخابات شورای شهر تبریز، اعلام نامزدی محمدحسین فرهنگی برای هیأت رئیسه مجلس و تشییع پیکر شهید «محمدرضا فیروزی» در ملکان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین اسماعیلی، رییس هیأت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان تبریز پس از جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت تبریز از بازشماری تعدادی از صندوق های رای گیری این دوره از انتخابات در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان این‌که تمامی شکایات واصله بررسی شده است، خاطرنشان کرد: جهت اطمینان بخشی بیشتر و تنویر افکار عمومی تعدادی از صندوق ها بازشماری می شود. رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان تبریز هم با بیان اینکه شکایت ها در جلسه های مشترک هیات اجرایی و نظارت بررسی و صورتجلسه امضاء شده است، گفت: آماده همکاری در جهت تنویر افکار عمومی هستیم‌.

رحیم شهرتی فر با اعلام این‌که در موعد مقرر 2 روزه 107 شکایت واصل شد، اظهارکرد: صندوق ها به صورت تصادفی بازشماری می شوند. این در حالی است که قاری زاده، رئیس هیات بازرسی انتخابات استان اعلام کرده است: تا کنون هیچ گزارش موثری دال بر وجود تخلف و خدشه به صحت انتخابات شورای شهر تبریز به این هیات نرسیده است.

تایید صحت برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای شهر بناب 

ولی‌الله فرج‌اللهی، فرماندار بناب با بیان اینکه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بناب به صورت الکترونیکی برگزار شد، گفت: صحت انتخابات شورای اسلامی این شهر مورد تائید فرمانداری است و در دقت و سلامت آن به هیچ عنوان تشکیک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فرمانداری به عنوان مجری انتخابات محسوب می‌شود؛ اظهار داشت: آرای مردم به تعبیر مقام معظم رهبری حق‌الناس است و بر این اساس این اطمینان را همواره به مردم داده ایم که نگهبان آرای آنان باشیم.

رییس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان بناب افزود: هیأت اجرایی و هیأت نظارت مستقر در فرمانداری پس از آگهی نتیجه انتخابات به مدت 2 روز آماده دریافت شکایات بودند که در مهلت قانونی اعتراضات و شکایاتی توسط نامزدهای شورای اسلامی شهر بناب به هیأت های اجرایی تحویل شد.

محمدحسین فرهنگی نامزد هیأت رئیسه مجلس خواهد شد

سیدحمزه امینی، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس با اشاره به انتخابات هیأت رئیس مجلس در روزهای آتی اظهار کرد: به نظر بنده هیأت رئیس کنونی در یکسال گذشته بهترین کارایی را داشته‌اند و آقای لاریجانی نیز مدیریت مناسبی در مجلس داشته است.

وی همچنین در مورد انتخاب پزشکیان از سوی فراکسیون امید برای ریاست مجلس نیز اظهار داشت: اگر آقای پزشکیان برای ریاست مجلس شرکت کنند، شانس انتخاب شدن را هم خواهند داشت و فرد لایقی است و می‌توانم بگویم که وی سرمایه مجلس است.

امینی افزود: اما بنده بنا به دلایلی و با توجه به وضع فعلی باصراحت اعلام کرده‌ام که به لاریجانی رای خواهم داد هرچند پزشکیان لیاقت دارد حتی در سطوح بالاتری چون ریاست جمهوری باشد اما فعلاً صلاح نیست به عنوان ریاست مجلس روی کار بیاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد تغییر در سایر مناصب هیأت رئیسه مجلس نیز تصریح کرد: هیچ چیز بعید نیست اما به نظر بنده رئیس و نواب رئیس تغییر نمی‌کنند ولی احتمال تغییر در سایر مناصب هیأت رئیسه وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا نماینده دیگری از استان تمایل به حضور در هیأت رئیسه مجلس را دارد نیز تاکید کرد: از همکاران استانی آقای فرهنگی نامزد خواهند بود و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته حمایت‌هایی هم از وی صورت خواهد گرفت اما هنوز پست مورد نظرشان را اعلام نکرده‌اند.

تشییع پیکر شهید «محمدرضا فیروزی» در شهرستان ملکان

پیکر شهید سرهنگ دو مرزبانی محمدرضا فیروزی روز دوشنبه (امروز) با شرکت گسترده مردم شهیدپرور و همیشه درصحنه شهرستان ملکان تشییع شد. در این مراسم که با فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین محلی برگزار شد پیکر شهید والامقام  تشییع و پس از اقامه نماز جهت به خاکسپاری به گلزار شهدای مراغه انتقال داده شد.

گفتنی است، مراسم استقبال از پیکر شهید فیروزی عصر روز یک شنبه با حضور مردم و مسئولین محلی برگزار شد. شهید فیروزی اهل روستای پرچین بلاغ از توابع شهرستان ملکان بوده و شامگان روز شنبه در درگیری با اشرار پژاک در منطقه مرزی ارومیه به درجه رفیع شهادت نایل آمد./303/935/ب1

ارسال نظرات