۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۰۱۶۷۶
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

تفسیر و فهم درست معارف قرآن پیش‌نیاز سبک زندگی اسلامی است

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه باید ارزش و تأثیر تفسیر قرآن و فهم معارف دین بیش از پیش در جامعه تبیین شود، افزود: درواقع تفسیر و فهم درست معارف قرآن پیش‌نیاز سبک زندگی اسلامی است.
آیت الله رحمانی سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در جلسه تفسیر قرآن که در محل مسجد امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت تفسیر و فهم قرآن، اظهار کرد: علما و روحانیان و افراد نخبه دین باید ارزش و تأثیر تفسیر قرآن و فهم معارف دین را هر چه بیشتر و مطلوب‌تر به اقشار مختلف جامعه تفهیم کنند.

وی با تأکید بر تشریح اهمیت قرائت قرآن در ماه رمضان، اضافه کرد: در واقع تفسیر و فهم درست معارف قرآن پیش‌نیاز سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای نیل به این مهم است، افزود: ماه مبارک رمضان موعد ویژه‌ای است تا به احوال درونی خویش بپرداریم و با بالا بردن نیروی معنوی در انجام کارها موفق‌تر عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در ماه مبارک رمضان فرصت رسیدن به معنویت الهی را به‌ خوبی دریابیم و از آن استفاده ببریم، گفت: ماه رمضان، ماه رفتن به میهمانی خدا و آشنایی با وظایف بندگی است که اگر از آن بهره کافی را نبریم دچار خسران شده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری افزود: در بیان ارزش و جایگاه این ماه، همین بس که این ماه، ماه خدا است، در آن قرآن بر بشر نازل شده و شب‌های قدر به‌ عنوان عالی‌ترین ایام سال در آن واقع شده است.

وی اضافه کرد: در این ماه انسان با تمرین و ممارست می‌تواند به بالاترین افتخار که همان بندگی است، نائل آید؛ چرا که از بندگی حقیقی است که انسان خواهد توانست به اوج قله‌های کمال و سعادت نائل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه ماه رمضان همچنین فرصتی برای آشکار کردن اهمیت و جایگاه نماز در بین مسلمین است، اظهار کرد: نماز سبب دوری انسان از انحراف و تعالی روح او در جامعه و زندگی می‌شود و ماه رمضان فرصتی برای تبیین اهمیت نماز است.

وی ادامه داد: کسی که در مقابل خدای خود سر فرود آرد و نماز را به پا دارد هر گز دچار لغزش‌های نفسانی نخواهد شد؛ زیرا نماز برترین عبادت عبد نسبت به معبود خویش بوده و نخستین موضوعی که در روز قیامت از فرد سؤال شود نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه نماز معراج مؤمن بوده و پذیرفته شدن اعمال نیک انسان بدون نماز امکان ندارد، اظهار داشت: با توجه به نفوذ افکار ناخوانده و ترویج فرهنگ‌های غلط از سوی بیگانگان باید در جامعه به امر نماز اهمیت بیشتری داده شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات