۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۶۶۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

فعالیت تبلیغی بیش از ۵۰ طلبه مدرسه ولی عصر اهواز در ماه رمضان، برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن از سوی مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز و برگزاری محفل انس با قرآن در روستای سویسه کارون چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: اعزام طلاب مبلغ در سطح اهواز و مناطق درخواستی را در کنار اجرای برنامه های مختلف و متنوع تبلیغی در ماه رمضان مدنظر قرار داده ایم.

مدیر مدرسه سفیران ولیعصر (عج) اهواز با بیان اینکه اعزام طلاب مبلغ به معنای تعطیلی مدرسه نیست، افزود: امتحانات نیمسال دوم تحصیلی، کلاس های تبلیغی و برنامه های آموزشی فوق العاده را پیگیر هستیم و حضور طلبه ها بیشتر در سطح اهواز صورت گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بیش از 50 طلبه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به فعالیت های تبلیغی می پردازند، اظهار داشت: طلبه ها در تبلیغاتشان شعار «کن للمظلوم عونا و للظالم خصما» را مدنظر قرار داده و براساس آن و با محوریت قرآن کریم فعالیت هایشان را انجام می دهند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اوضاع اسف بار منطقه و تلاش آمریکا برای ایجاد ناتوی عربی علیه کشورمان عنوان داشت: هدف از قرار دادن چنین شعاری آن است که ما به عنوان شیعیان ایرانی نسبت به مردم منطقه که مورد ظلم قرار گرفته اند باید با همه وجود مفهوم دفاع از مظلوم را برای عموم جامعه شرح و آنها را آگاه و هوشیار در برابر توطئه ها کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن اهانت ها و جسارت های آل سعود نسبت به شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: در همین راستا طلبه های مدرسه در تظاهرات و اعتراضات مردمی برگزار شده پس از نماز جمعه اهواز شرکت کردند.

برگزاری سلسله نشست های علمی در سال تحصیلی ۹۵ ـ ۹۶

معاونت پژوهش مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز در سال تحصیلی 95 ـ 96 در راستای ارتقای سطح علمی، معرفتی، اخلاقی و پژوهشی طلاب مدرسه نشست های علمی را با حضور اساتید مطرح استان برگزار کرد.

براین اساس سه نشست علمی از سوی معاونت پژوهش مدرسه المهدی(عج)اهواز مدنظر قرار گرفت که دو نشست در  نیمسال اول تحصیلی و یک نشست در نیمسال دوم تحصیلی برگزار گردید.

نخستین نشست علمی را با موضوع  «جایگاه علم آموزی در نظام آموزش وپژوهش حوزه» و با حضور طلاب پایه های اول تا پنجم در 31 شهریورماه سال گذشته برگزار شد که در آغاز آن کلیپ هایی در رابطه جایگاه علم وعلم آموزی در سیره وسخنان بزرگان پخش گردید و سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عبیاوی، مطالبی در رابطه انگیزه علمی وتحصیلی طلاب بیان کرد و در پایان طلاب سؤالاتی درباره چگونگی روش مطالعه صحیح را مطرح کردند.

معاونت پژوهش مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز تقویت روحیه پژوهش و افزایش و ارتقای توانایی ها و ظرفیت های علمی طلاب را هدف از برگزاری چنین نشستی عنوان کرد.

همچنین دومین نشست با موضوع تبیین انسان شناسی و مراحل رشد انسان در زیارت عاشوراء و با تدریس حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و معاون آموزشی حوزه های علمیه کشور برگزار شد و در طی آن نکاتی درباره اصل حضور و ریختن اشک در مجالس اباعبدلله الحسین (ع) و در ادامه به به تبیین انسان شناسی و مراحل رشد انسان باتوجه به عبارات زیارت عاشوراء من جمله "فاسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی بک" و "ثبت لی قدم صدق" پرداخته شد.

دومین نشست علمی با هدف آشنایی با معارف امام حسین (ع) و ایجاد حلقه معرفتی- معنوی در طلاب پایه های اول تا پنجم در 5 آبان ماه سال گذشته برگزار گردید.

گفتنی است، تنها نشست علمی در نیمسال دوم تحصیلی سال 95 ـ 96 با موضوع «ضرورت آموزش پژوهش محور» و تدریس حجت الاسلام حیدری برگزار شد.

برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن از سوی مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز

وحید مدنیان، مدیر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز گفت: به منظور اینکه مناطق محروم استان از فضیلت برپایی مراسم معنوی قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند، محافل جز‌ءخوانی قرآن کریم از سوی این مؤسسه در ۶ منطقه استان در ماه مبارک رمضان برگزار می ‌شوند.

وی گفت: دو مرکز در اهواز، دو مرکز در شهرستان باوی، یک مرکز در حمیدیه و یک مرکز در شهرستان کارون میزبان این مراسم جزءخوانی قرآن کریم در این ماه هستند.

مدنیان ادامه داد: در اهواز حسینیه امام رضا(ع) و مسجد علی‌بن ابی‌طالب فاز ۴ کوی ملت، مراسم جز‌ءخوانی قرآن را همه روزه در ساعت ۱۹ برگزار می‌کنند. در شهرستان باوی نیز مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شیبان و مسجد صاحب‌الزمان(عج) ملاثانی میزبان این برنامه قرآنی هستند. همچنین این مراسم در مسجد قبا شهرستان کارون و حسینیه الحوراء زینب(س) شهرستان حمیدیه نیز همه روزه ساعت ۲۲ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم قرآنی ۷۰ قاری و حافظ قرآن استانی حضور دارند، هدف از برگزاری این برنامه را ترویج فرهنگ قرآن کریم در مناطق محروم عنوان کرد، گفت: پس از قرائت هر جزء قرآن کریم، ۲ سؤال مفهومی از آیات قرائت شده طرح خواهد شد و به کسانی که به سؤالات پاسخ‌ صحیح بدهند، جوایزی اهدا می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن در روستای سویسه کارون

حجت‌الاسلام علیرضا جلالی، مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان‌آرا اهواز با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه گسترش جلسات قرآنی در دیدار با جامعه قرآنی کشور در ابتدای ماه مبارک رمضان، گفت: در جهت تحقق این موضوع که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به آن دارند، اولین محفل قرآنی جهادی در روستای سویسه از توابع شهرستان کارون شامگاه امروز دوشنبه ۸ خردادماه برگزار می‌شود.

وی گفت: این محفل قرآنی حاوی برنامه‌های قرائت قرآن کریم و ابتهال‌خوانی است. عبدالکاظم حیدری و محمد بریهی از قاریان استان به تلاوت آیات قرآن کریم می‌پردازند و ابتهال‌خوانی نیز توسط مجاهد نیسی اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ این محافل قرآنی در طول ماه مبارک رمضان در روستاهای محروم استان با حضور قاریان و مبتهلان برگزار می‌شود./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات