۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۰۱۵۹۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

روزه گرفتن در فصل گرما جهاد در راه خدا است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان روزه در گرما را به تعبیر ائمه معصومین(ع) جهاد خواند و گفت: جهاد در راه خدا بیمه کننده انسان در دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، ماه مبارک رمضان را ماه بندگی و تزکیه نفس خواند و بیان داشت: با قرار گرفتن در مسیر عبادت و بندگی باید تلاش کنیم که از فضیلت های این ماه بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه از بین ماه های قمری تنها ماهی که در قرآن آمده است ماه مبارک رمضان است، افزود: نباید این ماه را با دیگر ماه های سال مقایسه کرد.

حجت الاسلام غلامی با یادآوری اینکه به تعبیر ائمه معصومین(ع) و پیامبر اسلام روزه گرفتن در گرما جهاد است، خاطرنشان کرد: این سخن افراد روزه دار در این فصل گرما را مورد خطاب قرار داده است.

وی روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را سپر آتش جهنم خواند و گفت: انجام واجبات و دوری از محرمات جان و روح انسان را نجات می دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بنا بر روایات تلاوت یک آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان برابر با ختم قرآن در دیگر ماه های سال است، خاطرنشان کرد: با ذکر دعا، استغفار و تلاوت قرآن در کنار روزه داری باید نهایت استفاده را از این ماه پر برکت داشته باشیم.

رمضان فرصتی مناسب برای تمرین بندگی است

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین بندگی است، بیان داشت: انسان باید تجربه ای که در این ماه در سایه تمرین بندگی کسب می کند در دیگر ماه های سال در زندگی خویش ساری و جاری کند.

وی بیان داشت: امید است در سایه تمرین بندگی و تقویت تقوا و ایمان خویش بتوانیم در عرصه زندگی فردی و اجتماعی نقشی موفق و تأثیرگذار داشته باشیم./9459/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات