۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۰۱۵۶۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

دعا کردن یک فرصت معنوی برای تکامل روح انسان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی دعا کردن و طلب درخواست از خداوند را یک فرصت معنوی دانست و گفت: دعا کردن فرصتی است که باید از آن بهره گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن و نهج البلاغه که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت دعا کردن در زندگی انسان گفت: دعا در حقیقت طلب درخواست و تقاضا از خداوند متعال است از این رو در روایات توصیه شده است که برای برآورده شدن خواسته‌ها و حوائج خود زیاد دعا کنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دعا فرصتی برای تعالی روح انسان است افزود: دعا موجب رشد و تعالی انسان می‌شود آدمی در هنگام دعا کردن و عرض نیاز به سوی خداوند متعال تنها او را می‌بیند و اجابت خواسته‌های خود را از خداوند طلب می‌کند و خود را بیشتر از همیشه نیازمند دریافت الطاف و مراحم الهی می‌بیند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در ادامه دعا کردن و طلب درخواست از خداوند را یک فرصت معنوی دانست و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را این آیه بیانگر این نکته است که اراده و اختیار خداوند متعال بر این تعلق گرفته است که در صورت دعا کردن خواسته و حوائج مشروع انسان را برآورده کند از این رو دعا کردن یک فرصتی است که باید از آن بهره گرفت.

وی در ادامه با اشاره به وسعت دعا در مورد دیگران، ابراز کرد: اگر انسانی روحش وسیع باشد و درک و فهم بیشتری نسبت به ساحت خداوند متعال داشته باشد درمی‌یابد که خزانه غیب خداوند به قدری عظیم و بزرگ است که می‌تواند همه را بهره‌مند گرداند از این رو انسان باید در دعاهای خود دیگران را هم سهیم کرده و برای آنان از خداوند متعال خیر و خوبی را مسألت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه عدم اجابت دعا به دلیل وجود مصلحتی در دستگاه خداوند متعال است تصریح کرد: ممکن است در پاره‌ای از موارد دعاهای ما مورد هدف استجابت خداوند قرار نگیرد، این امر نشانگر وجود حکمت و مصلحتی است که ما از آن بی‌خبر هستیم از این رو انسان نباید ناامید شود و دست از دعا کردن بردارد.

وی در پایان گفت: انسان در تمام احوال نیازمند دعا کردن است و هیچ‌گاه نباید خود را از دعا کردن بی‌نیاز ببیند، با دعا و درخواست از خداوند متعال مسیر بندگی انسان تغییر پیدا می‌کند و هر لحظه خود را به سوی خالق نور و زیبایی‌ها نزدیک می‌بیند، انسان با دعا کردن در حوزه معرفت خداوند به جایی می‌رسد که راضی به قضا و قدر خداوند متعال خواهد شد./873/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات