۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۰۱۴۸۴
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

بی توجهی به دنیا ویژگی بارز آیت الله پهلوانی بود

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: آیت الله پهلوانی از معدود اخیار، ابرار و بزرگانی بود که بدون هیچ ادعایی و بی توجه به دنیا مردم را به سوی خدا دعوت می‌کرد.
آیت الله پهلوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله حسن پهلوانی، گفت: آیت الله پهلوانی از معدود اخیار، ابرار و بزرگانی بود که بدون هیچ ادعایی و بی توجه به دنیا مردم را به سوی خدا دعوت می‌کرد.

وی ادامه داد: آن مرحوم جزء شخصیت‌های عباد الله‌ بود که بنده به شخصه به هنگام تشییع وی به این موضوع فکر می‌کردم چه کسی می‌خواهد جای این انسان پاک و مخلص را بگیرد.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: افراد بی‌نظیری چون آیت الله پهلوانی در تهران بسیار کم است، متاسفانه تهران روز به روز در حال از دست دادن شخصیت‌های بزرگی دینی است، عالمانی چون آیت الله مجتهدی، آیت الله آقا مجتبی تهرانی، آیت الله حق شناس و... را از دست دادیم، از این رو احساس می‌شود کسانی که بتوانند جای این عزیزان را پر کنند نداریم.

حجت الاسلام نواب در پاسخ به این سوال که آینده حوزه‌های علمیه تهران با وجود درگذشت عالمانی چون آیت الله پهلوانی را چگونه ارزیابی می‌کنید، یادآور شد: حوزه علمیه تهران از نظر علمی مشکلی ندارد و ما بیبشتر منتظر اهل الله هستیم، علمای معمولی و عادی مشغول به کار هستند ولی جای مقامات علمی چون این عالم ربانی خالی است./202/816/ب1

ارسال نظرات