۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۴
کد خبر: ۵۰۱۴۶۴
حجت الاسلام سرلک:

بهره مندی از رحمت الهی مستلزم اراده افراد است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر کسی از رحمت، کرم و لطف خدا آگاهی پیدا کند و به چیزی که می خواهد نرسد مشکل از خود او است، در روایات آمده که شقی و بدبخت کسی است که ماه رمضان را بگذارند و بخشیده نشود.
حجت الاسلام علی  سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، بر ضرورت استفاده از لحظات ناب سحر در ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

وی افزود: ممکن است مردم در طول روز کار داشته باشند و شلوغی روز مجال گفت وگوی خلوتی و عاشقانه با خداوند متعال را به آن ها نداده باشد از این رو باید در سحرگاه های این ماه مبارک این انس را داشته و با خدای خود سخن بگویند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اصل سخن اهل سحر و رمضان این است که پناهی جز خداوند ندارند، اظهار داشت: یکی از اسامی خداوند آه است و انسان زمانی آه می کشد که کم می آورد، انسان تنها باید بر خدا تکیه کند و اگر این تکیه بر دیگران باشد اشتباه است، بشر به هرچه تکیه کند نمی تواند کار خود را پیش ببرد تنها خدا است که انسان را آرام کرده و او را یاری می کند.

وی ادامه داد: وقتی آدم خداوند متعال را نداشته باشد هیچ چیز ندارد، از لحظات ناب سحر باید بیشترین استفاده را برای برقراری و مناجات با خداوند انجام داد، وقتی کسی مهربانی خدا را می بیند و محبت دیگران را جلوه رحمت حق می داند باورش می شود که خدا در رمضان انسان را دعوت به مهمانی خاص کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر  با بیان این که خدا، انسان را با همه ضعف ها و بیچارگی هایش به این مهمانی مهم دعوت کرده است، ابراز داشت: در مناجات ابوحمزه آمده که خدایا ضعف ها و مشکلات ما را در نظر نگیر، خدا در کمین است تا انسان ها را برای خود کند اما خود او هم باید بخواهد و در این مسیر حرکت کند.

وی عنوان کرد: آدمی اگر صد بار توبه شکست باید باز هم به خدا مراجعه کند، تواب یعنی انسان در هر صورتی و با گناهان زیاد هم می تواند بخشیده شود، این خدای کریم واسطه های عزیزی همانند ائمه طاهرین(ع) فرستاده که انسان را هدایت می کنند.

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: در فرازی در مناجات ابوحمزه ثمالی آمده که خدایا گروهی ظاهری ایمان آوردند و حکم اسلام بر آن ها صدق می کند، امام سجاد می فرماید نه تنها با زبان بلکه با قلب خود آمده ایم.

وی اضافه کرد: اگر کسی از رحمت، کرم و لطف خدا آگاهی پیدا کند و به چیزی که می خواهد نرسد مشکل از خود او است، در روایات آمده که شقی و بدبخت کسی است که ماه مبارک رمضان را بگذارند و بخشیده نشود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات