۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۴۰۹
پژوهشگر بحرینی در گفت‌وگو با رسا؛

هدف آل‌خلیفه نسل کشی شیعیان است/ مسلمانان آیت‌الله عیسی قاسم را تنها نگذارند

روحانی معارض بحرینی نقش آمریکا در سرکوب اخیر مردم الدراز را پر رنگ دانست و گفت: آل خلیفه به دنبال نسل کشی شیعیان است.
حجت الاسلام علی کربابادی

کربابادی شیخ علی کربابادی، پژوهشگر و فعال بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا اقدامات اخیر آل‌خلیفه در سرکوب علما و مرجعیت دینی بحرین را به شدت محکوم کرد و گفت: رژیم منامه نشان داد که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی به دنبال نسل کشی شیعیان است. اظهارات ملک حمد بن عیسی در دیدار با آمریکایی‌هادرباره برخورد آهنین با مخالفان همین نکته را تایید می‌کند.

وی افزود: رژیم حاکم در بحرین هیچ گونه راه حل سیاسی برای خروج از بحران را نمی‌پسندد. آنها تصور دارند که با سرکوب و خشونت می‌توانند مردم را از مطالبه حقوق خود باز دارند اما تجربه کاملا خلاف این مساله را اثبات می‌کند.

ترامپ در قبال پول از جنایت‌ها چشم پوشی می‌کند
این عالم بحرینی به خرج‌های هنگفت کشورهای حاشیه خلیج فارس برای کسب حمایت آمریکا اشاره و تصریح کرد: رژیم منامه بارها صدور حکم و حمله به الدراز را عقب انداخته بود تا فرصت مناسبی را برای این کار پیدا کند. آنها سفر ترامپ و اجلاس ریاض را انتخاب کردند تا به نوعی به پشتیبانی ترامپ و خاندان سلمان دلگرم باشند و گرنه خودشان به شدت از مردم و واکنش مردم هراس دارند.

وی مواضع ترامپ را عاملی برای جسارت بیشتر آل‌خلیفه برای سرکوب مردم دانست. حجت الاسلام کربابادی با انتقاد از حمایت تام آمریکا از اقدامات منامه، گفت: دونالد ترامپ در دیدار با بحرین به ایجاد تنش‌هایی در رابطه واشنگتن با منامه اشاره کرده بود و تاکید داشت که دوره این تنش‌ها به پایان رسیده است. به عبارت دیگر دولت جدید آمریکا حتی اقدامات ظاهری دولت اوباما در قبال نقض حقوق بشر در بحرین را هم اجرا نخواهد کرد.

این معارض بحرینی گفت: دولت ترامپ به حاکمان منطقه تعهد داده در قبال مبالغ دریافتی جلوی هرگونه اظهارنظر و یا اقدامی ضد رژیم‌های حاشیه خلیج فارس را بگیرد و به آنها اجازه بدهد به راحتی اقدامات خود را پیگیری کنند.

آل‌خلیفه درصدد جنایتی بزرگ است
حجت الاسلام کربابادی با تاکید براینکه آل‌خلیفه با اقدامات خود ضد شیخ عیسی قاسم می‌خواهد واکنش مردم بحرین را بسنجد، گفت: حاکمان بحرین اگر از بابت بی‌تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت بزرگان خود و خیزش آنها راحت شوند بدون شک جنایتی بسیار بزرگ را رقم خواهند زد. ورود به الدراز و حصر شیخ عیسی قاسم نیز مقدمه ای خطرناک برای این سناریو است.

وی تصریح کرد: مردم بحرین در بدترین شرایط هم حاضر به عقب نشینی نشدند و اتفاقات اخیر هم نمی‌تواند ذره ای در اراده و عزم آنها برای تغییر سرنوشت‌شان خللی ایجاد کند. مطمئنا رژیم به ماجراجویی‌های خود ادامه خواهد داد و در این میان ایستادگی و استقامت مردم اهمیت دو چندان پیدا کرده است.

این عالم بحرینی کشورهای مسلمان و آزادگان دنیا را به حمایت از شیخ عیسی قاسم و مردم مظلوم بحرین دعوت کرد و افزود: همه می‌دانند که آیت‌الله عیسی قاسم بهای دفاع خود از ارزش‌ها و اصول دینی و انسانی را می‌پردازد و اگر آل‌خلیفه امروز اینگونه با ایشان رفتار می‌کند به خاطر ایستادگی در کنار کرامت انسان بحرینی است. ضروری است که آزادگان دنیا آیت الله عیسی قاسم را در این وضعیت تنها نگذارند./۹۸۳/ب۹۱۴/ک 

ارسال نظرات