۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۰۱۳۷۵

چاپ دوم کتاب شرح دعای سحر آیت الله شفیعی روانه بازار شد

کتاب «شرح دعای سحر» نوشته آیت الله شفیعی در زمینه صفات جمال و جلال الهی از سوی انتشارات ناجی به چاپ دوم رسید.
کتاب شرح دعای سحر آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب «شرح دعای سحر» از تألیفات آیت الله سید علی شفیعی در دو نوبت از سوی انتشارات ناجی منتشر شده است.

این کتاب به شرح «دعای سحری» پرداخته که از نفیس ترین ادعیه ماه مبارک رمضان صادر شده از ائمه اطهار(ع) است که امام محمدباقر(ع) در سحرهای ماه رمضان قرائت فرموده اند که در آن بر اهمیّت و عظمت ماه مبارک رمضان تأکید می شود؛ این دعا از 23 فقره کوتاه اما سرشار از معارف الهی و فوائد اعتقادی و عرفانی تشکیل شده است.

در کتاب «شرح دعای سحر» نخست توضیحاتی پیرامون موضوع دعا و اعتبار سند دعای سحر بیان شده و در ادامه ضمن توضیح هر بخش از دعا به فوائد و نکات لازم و ارزنده ای اشاره می شود که نتیجه آگاهی از این مطالب، کسب معرفت هر چه بیشتر نسبت به ذات اقدس الهی و تحکیم مبانی اصیل اعتقادی در زمینه های گوناگون است.

از جمله مباحث بیان شده در این کتاب توضیحاتی در مورد صفات جمال و جلال خداوند متعال در فقرات دوم و سوم، تفاوت رحمت «رحمانیه» و «رحیمیه» الهی در فقره ششم و تفسیر علمی و عرفانی اسماء الهی و به ویژه اسم اعظم در فقره نهم است.

همچنین در توضیح مشیّت و علم الهی که هر کدام از مهم ترین و دقیق ترین مباحث عقیدتی هستند در ضمن فقرات یازدهم و سیزدهم دعا به آنها اشاره شده است.

گفتنی است، چاپ نخست کتاب «شرح دعای سحر» در سال 91 و چاپ دوم در سال 95 صورت گرفته است./9456/۲۰۴/ب2

ارسال نظرات