۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۳۴۱
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

سخت‌گیری‌ها و دست‌اندازهای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی کمتر شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید سخت‌گیری‌ها در راستای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و دست‌اندازها در این زمینه کمتر شود، گفت: باید بانک‌ها در مقدمات ارائه تسهیلات، تسهیل قائل شوند تا تحصیل‌کردگان بیکار بتوانند اشتغال‌زایی کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مسؤولان صندوق کارآفرینی امید استان، با گرامیداشت ماه رمضان، افزود: یکی از دعاهای هر روز ماه رمضان «اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ» است؛ اما این تنها دعا نیست بلکه باید راهکاری برای تحقق این مسائل داشته باشیم.

وی ادامه داد: این دعا صرف از خدا خواستن نیست؛ بلکه به این موضوع تأکید دارد که به گونه ای زندگی کنید تا در جامعه فقیر نداشته باشید و فساد و جهل نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلاتی است که دامن‌گیر بسیاری از مردم جامعه ما شده است، افزود: این معضل چند دلیل دارد؛ گاهی تن‌پروری افراد است که تن به کار نمی‌دهند و حاضر نیستند کار سخت انجام دهند؛ اما گاهی به دلیل نداشتن سرمایه کار است و کسی هم که دستش خالی است نمی‌تواند کاری کند باید از یک نقطه‌ای شروع کند تا بتواند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برساند.

وی با تأکید بر اینکه باید صندوق کارآفرینی امید افراد جویای کار را شناسایی کرده و از آنها حمایت کند، اضافه کرد: منشأ اشتغال‌زایی پشتوانه و حمایت مادی و تسهیلاتی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه مجموعه صندوق کارآفرینی امید در جامعه امیدآفرین است، افزود: اگر کسی شایسته شروع کار محترمانه است باید از سوی این صندوق مورد حمایت واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سخت‌گیری‌ها در راستای اعطای تسهیلات و دست‌اندازها در این زمینه کمتر شود، خطاب به مسؤولان این صندوق، اظهار کرد: باید در مقدمات ارائه تسهیلات، تسهیلات قائل شوید تا تحصیل‌کردگان بیکار عشق و امید داشته باشند و با تکیه بر تسهیلات اعطایی بتوانند از جایی شروع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: جوان‌های خلاق و خوش‌ذوق و مبتکر زیادی داریم که باید آنها را راه بیندازیم و پشتوانه تسهیلاتی بدهیم تا روی پای خود بایستند و عده دیگری را هم حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بیکاری معضل مهم کشور بوده و باید برای درمان آن به‌ صورت جدی بیندیشیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌ گونه‌ای باشد که بی‌تحرک‌ها را به تحرک واداریم و اشتغال‌زایی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید می‌تواند در این زمینه خدمات بیشتری ارائه دهد، افزود: اطلاع‌رسانی بیشتر برای شناخت مردم از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید یکی از ضرورت‌ها است که لازم است بیشتر موردتوجه باشد./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات