۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۰۱۲۴۹
معاون تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق اندیمشک خبر داد؛

تشکیل کارگروه سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری در حوزه علمیه امام صادق

حجت الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری دوره بینش مطهر در حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک، از تشکیل کارگروه سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری در این حوزه خبر داد.
شهید مطهری

حجت الاسلام حمیدرضا خادمی، معاون تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: در این باره جلسات و محافل انس با قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی و تشکیل شورای عالی حفظ قرآن از برنامه های اصلی در ماه مبارک رمضان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک با بیان اینکه در شورای عالی حفظ قرآن حفظ جزء به جزء، کل قرآن کریم و موضوعی مدنظر قرار گرفته است، افزود: این شورا متشکل از حافظان قرآن است و در آن برنامه ریزی موضوعی، حفظ کل و جزء به جزء را برای طلبه های مستعد پایه های اول تا نهم پیاده می کنند.

این مقام مسؤول ادامه داد: طلبه های زبده پس از استعدادیابی در کلاس های قرآنی که هفته ای سه بار برگزار می شوند، از محضر اساتید حافظ قرآن بهره می برند و ان شاء الله در تابستان نیز دو تا سه هفته کلاس هایی پیرامون حفظ قرآن برگزار خواهیم کرد و در پایان برای حافظان امتیازهای خاصی در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام خادمی گفت: اردوی تربیتی تهذیبی در استان قم و دیدار طلبه ها با علمای بزرگ و حضور در کلاس های اخلاق آنها، زیارت مزار شهدا و حرم حضرت دانیال نبی(ع) از دیگر فعالیت های معاونت در سال تحصیلی جاری بود.

وی به برگزاری دوره بینش مطهر در ایام فاطمیه اشاره و بیان داشت: منابع منبر سخنرانی طلبه ها در ایام فاطیمه سخنان شهید مطهری بود که در این باره طلبه های پایه دوم تا نهم پس از مطالعه و تلخیص، نکات را بیان می کردند و در کنار آن کارگروه سیر مطالعاتی کتب این شهید بزرگوار برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک با بیان اینکه ماهیانه سه جلسه مشاوره برای خانواده طلبه ها برگزار می شود، ابراز داشت: اردوهایی برای طلبه های متأهل به همراه خانواده هایشان برگزار کردیم و همچنین ضمن بازدید از محل سکونتشان جویای احوال و نیازهایشان هستیم.

حجت الاسلام خادمی در پایان عنوان کرد: جلساتی با موضوع مهدویت و با سخنرانی امام جمعه اندیمشک و همچنین سلسه جلسات بصیرتی سیاسی به صورت ماهانه برگزار می شود./9456/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات