۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۰۱۲۳۴
امام جمعه شهرضا:

ماه رمضان فرصتی برای تزکیه روح و رسیدگی به احوال فقرا است

امام جمعه شهرضا گفت: ماه مبارک رمضان، فرصتی را فراهم می‌کند تا افراد با توجه به روح و روان و رفتار خود، برای تزکیه نفس اقدام کنند و با دقت در احوال فقرا و نیازمندان برای کمک به دنبال راهکار باشد.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام سیف الله یعقوبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: این ماه فرصت بسیار خوبی برای خودسازی و تزکیه نفس است، در این ماه افراد فرصتی پیدا می‌کنند تا با توجه به آنچه در درون روح و روان آنها می‌گذرد و با بررسی اعمال و رفتارشان، نسبت به اصلاح آنها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: یکی از برکات و ثمرات ماه رمضان، تفکر در احوال فقرا و نیازمندان و انسانهایی است که در طول ایام دیگر سال از بسیاری از نعمات محروم هستند و فقر مادی به آنها اجازه نمی‌دهد از مواهب مادی استفاده کنند؛ در ماه رمضان افراد با درک رنج گرسنگی و سختیهای معیشتی به فکر کمک به نیازمندان خواهند بود.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: روحیه مذهبی و ایمان قوی یکی از مهمترین ویژگیهای مردم شهرستان شهرضا است و باید تلاش کنیم تا با استفاده از راهکارهای موجود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و بر اساس ضوابط شرعی، این روحیه و ایمان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: تذکر لسانی درباره احکام و دستورات دینی تاکنون بسیار موفق بوده است و بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب باید همچنان ادامه داشته باشد، در ایام ماه مبارک رمضان نیز نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری بر جلوگیری از تظاهر به روزه خواری به ویژه در مبادی ورودی و خروجی شهر و در میان مسافران داشته باشد.

وی با بیان اینکه مساجد باید بگونه ای شایسته مظهر پاکیزگی جامعه اسلامی باشند، اظهار کرد: آراستگی ظاهری مطابق بااصول فکری و اعتقادی و رعایت نظافت و بهداشت از ویژگی ‌های مؤمن است.

امام جمعه شهرضا با تاکید بر حضور به وقت امام جماعت در مساجد بیان کرد: نماز در مساجد شهرضا به خصوص در ماه مبارک رمضان باید اول وقت برگزار شود.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه اذان باید با صدای خوب در بلندگوهای مساجد پخش شود گفت: مساجد باید اذان را در زمان شرعی شهرضا پخش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: متأسفانه مسأله شرب خمر در برخی از جشنها و مراسمها گزارش شده و لازم است آموزشهای عمومی و همگانی درباره مضرات مصرف اینگونه مواد و حرمت شرعی آن ارائه شود زیرا آموزش همگانی مردم از طریق مدارس، مساجد و دنشگاه‌ها، بهترین راهکار برای کاهش معضلات اجتماعی است.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: والدین باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند زیرا آنها نخستین افرادی هستند که نوجوانان و جوانان در محیط خانواده با آنها برخورد داشته و از آنها حرف شنوی دارند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: باتوجه به اهمیت آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش نسلهای آینده، باید از امکانات و ظرفیت ادارت آن در شهرستانها در همه زمینه‌های آموزش همگانی استفاده شود؛ لازم است در جلسه آینده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، متن سند 2030 قرائت شود تا همگان با ابعاد مختلف و محتوای آن آشنا شوند./202/868/ب1

ارسال نظرات