۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۰۱۲۱۲
حجت الاسلام پناهیان:

خداوند فتنه‌گران را به سرعت رسوا می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در آخرالزمان فتنه‌گران سریع رسوا می‌شوند، گفت: خداوند مردم را در عرصه‌های مختلف مورد امتحان و آزمون قرار می‌دهد تا سره از ناسره مشخص شود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به همت هیأت شهدای گمنام در حسینیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد، گفت: خداوند مردم را در عرصه‌های مختلف مورد امتحان و آزمون قرار می‌دهد تا سره از ناسره مشخص شود.

وی افزود: خداوند اگر بخواهد فرد و یا جمعی را مورد آزمایش قرار دهد زمینه آن امتحان را نیز فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در عصر کنونی امتحان‌های الهی بسیار سهل و آسان شده است، ابراز کرد: در آخر الزمان فتنه‌ها سریع تمام و فتنه‌گران رسوا می‌شوند بنابراین نباید ناراحت فتنه‌ها بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به انتخابات هفته گذشته، بیان داشت: امروز برخی ناراحت هستند که چرا با زحمانی که برای انتخاب نامزد مورد نظرشان کشیدند این موفقیت حاصل نشد جوابشان این است که شما به سبب تلاشی که کردید 16 میلیون رای کسب کرده‌اید و این رای کمی نیست، شما باید این امر توجه کنید که پیامبر اکرم(ص) با آن همه عظمت در شهر طائف با تبلیغ چهره به چهره حتی یک رای هم کسب نکرد بنابراین کار شما امروز راحت‌تر از دوران صدر اسلام است.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد کسانی هستیم که نه تنها خط و ربط درستی ندارند بلکه در میان مردم نیز فاقد محبوبیت هستند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند مردم صدر اسلام را بسیار مورد آزمایش قرار داده است، تصریح کرد: امرار و معاش مردم مکه همه به واسطه وجود خانه خدا بود بر همین اساس مردم برای کعبه قداست خاصی قائل بودند اما زمانی که امام علی(ع) در خانه خدا متولد شد بدون توجه به آن قداست با حسادت و کینه‌ورزی به دشمنی با ایشان پرداختند.

وی افزود: خداوند مردم را به واسطه امام علی(ع) مورد آزمایش قرار داد ایشان مظهر علو و عظمت الهی هستند متکبران هرگز نمی‌توانند وجود مقدس ایشان را تحمل کنند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) نقش دعوت کننده و امام علی(ع) نقش امتحان کننده را دارند، امام علی(ع) میزان در روز محشر است./813/۲۰۲/ب2

 

 

ارسال نظرات