۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۰۱۱۸۹
مدیر حوزه علمیه سنقر:

روزه سبب تلطیف روح و تقویت اراده می شود

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر گفت: رمضان ماه فرصت ها جهت رهایی از رذائل نفسانی و جذب حالات قدسیه روحانی و قرب رحمانی است، روزه در ماه رمضان سبب تلطیف روح، تقویت اراده و تعدیل غرائز می شود.
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و خیر و برکت آسمانی و معنوی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر تصریح کرد: رمضان ماه نزول فرشتگان و به زنجیر کشیدن شیطان نفسانی است، ماه رمضان انسان را از بند شیطان می رهاند و او را به سمت پروردگار متعال سوق می دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه معنویت و اخلاق الهی است، خاطرنشان کرد: رمضان ماه فرصت ها جهت رهایی از رذائل نفسانی و جذب حالات قدسیه روحانی و نزدیکی و قرب رحمانی است، روزه در ماه رمضان سبب تلطیف روح، تقویت اراده و تعدیل عرائز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ماه رمضان آثار روحی و معنوی فراوانی دارد که بسترهای شکل گیری تقوا را در انسانها شکل می دهد.

حجت الاسلام بنی عامریان ابراز داشت:  انسان به دلیل بُعد مادی و ارتباط با طبیعتی که دارد گرفتار وابستگی هایی می شود و این وابستگی انسان را زمین گیر می کند و یکی از علل از بین بردن این وابستگی روزه گرفتن است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با اشاره به آثار عاطفی، عبادی، اجتماعی و درمانی روزه در ماه رمضان، اظهار داشت: باید در این ماه اعضاء و جوارح انسان هم روزه باشند قطعا به واسطه این مهم اثر واقعی روزه محقق می شود.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای دعا، مناجات، انس با قرآن و توبه است و سبب خودسازی و تقرب به درگاه الهی خواهد شد، بنابراین در این ماه باید نهایت استفاده را در جهت خودسازی برد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار طلاب، اظهار داشت: طلاب به عنوان رهبران دینی در جامعه زمینه ساز تقرب انسانها به سمت خدا باشند و با بیان احکام و حقایق دین زمینه های خودسازی را در آنها ایجاد کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر یادآور شد: طلاب در منابر خویش به بیان احکام دینی، تشریح مسأله خمس، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین روشنگری درباره مسائل جامعه بپردازند و بر اهمیت دشمن شناسی تأکید کنند.

حجت الاسلام بنی عامریان در پایان تأکید کرد: حفظ مسأله حجاب و رعایت تقوا در جامعه از مهمترین ضروریات اسلام است که با تلاش طلاب و روحانیان در جهت احیای این امر، اسلام تداوم خواهد یافت./۸۵۷/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات