۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۰۷۳
معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

راز رستگاری در دنیا، دور شدن از گناه است

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که راز رستگاری در دنیا، دور شدن از گناه بوده، گفت: مهار کردن نفس با روزه گرفتن از کارهایی بوده که جوانان می توانند در ماه مبارک رمضان برای سالم شدن روحشان انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله زمزم زاده معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش اموختگان حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه بندگی کردن برای خدا است.

وی افزود: توبه کردن و پشیمانی از گناه را، مردم در ماه مبارک رمضان داشته باشند زیرا اگر مردم در ماه مبارک رمضان بخشیده نشوند، می خواهند در کدام ماه بخشیده شوند.

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه میمانی خدا، شمرده می شود، ابراز داشت: سوزاندن گناهان از سوی خدا با طلب عفو از سوی بندگان از معانی رمضان بوده که در روایات در بحث استغفار تأکید زیادی شده که مردم توبه را در این ماه فراموش نکنند.

استاد حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: بهترین اعمالی که در روایات در ماه مبارک رمضان به ان سفارش شده است، دور شدن از گناه با گرفتن روزه است.

وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی با انجام گناه ناسازگار است، خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند در ماه مبارک رمضان گناه نکردن را یاد بگیرند تا در ماه های دیگر هم بتوانند زندگی دینی خوبی را برای خود داشته باشند.

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که راز رستگاری در دنیا، دور شدن از گناه بوده، بیان داشت: مهار کردن نفس با روزه گرفتن از کارهایی بوده که جوانان می توانند در ماه مبارک رمضان برای سالم شدن روحشان انجام دهند.

وی ابراز داشت: پیام ماه مبارک رمضان به تمام دنیا این است که ما انسان ها برای لذت طلبی خلق نشدیم و بهترین درس ماه مبارک رمضان این است که انسان می فهمد که همان طور که جسم نیاز به غذا دارد، روح انسان ها با روزه تغذیه می شود.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که تفکر در این دنیا را مردم در برنامه زندگی خود داشته باشند، بیان داشت: تفکر در این که از کجا آمده ایم و باید در دنیا چه کاری را انجام دهیم و به کجا خواهیم رفت، سه نکته کلیدی بوده که باید تمام مردم در خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: روحانیان سعی کنند در ماه مبارک رمضان مردم را با معارف اسلامی آشنا کنند و بصیرت دهی نسبت به مسائل کشور از دیگر کارهایی بوده که روحانیان باید در خود داشته باشند.

وی در پایان گفت: مردم قدر میهمانی خدا را بدانند و سعی کنند که با اعمال و رفتار خوب، سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود اجرایی کنند./9707/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات