۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۰۰۹۵۴
معاون فرهنگی مازندران:

اماکن متبرکه بهترین پایگاه برای تأمین نیازهای معنوی جامعه هستند

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین پایگاه ها برای تربیت دینی نسل جوان جامعه محسوب می شود، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر با تأکید رهبر معظم انقلاب، شاهد گسترش چمشگیر برنامه های فرهنگی در امامزادگان و اماکن متبرکه هستیم.
اماکن متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست توجیهی با هیأت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت برنامه ریزی مدون و مناسب برای میزبانی از این ماه پر فیض الهی از سوی امامزادگان و بقاع متبرکه استان تأکید کرد.

وی با بیان این که بقاع متبرکه و امامزادگان ظرفیت بسیار ارزشمندی در جهت تقویت معنویت در جامعه محسوب می شوند، افزود: باید در کنار بهره گیری از فضای معنوی مساجد و تکایا از ظرفیت و پتانسیل معنوی بالای بقاع متبرکه نیز در ماه مبارک رمضان بهره گرفته شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که بقاع متبرکه ظرفیت ارزشمندی هستند که می تواند به مهم ترین پایگاه های گسترش فرهنگ دینی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تعمیق معارف دینی در عموم مردم با بهره گیری از ظرفیت معنوی امامزادگان است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه قلوب و اذهان را آرامش می دهد و موجب تقویت روح معنوی در انسان می شود، افزود: با توجه به این که امامزادگان در طول تاریخ همواره پناهگاه مردم بودند امروز این اماکن متبرکه بستری برای رسیدن انسان به آرامش معنوی محسوب می شوند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مردم در طول تاریخ همواره نگاه ویژه و معنوی به امامزادگان و بقاع متبرکه داشتند، تصریح کرد: به همین دلیل همجواری با این اماکن متبرکه می تواند انسان را در مسیررستگاری و کمال رهنمون سازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تدوین برنامه های متنوع همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: طرح ضیافت الهی به عنوان یکی از برنامه های اثربخش در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که طرح ضیافت الهی به عنوان یکی از طرح های دینی و فرهنگی است که هر ساله با استقبال بسیاری از جوانان و نوجوانان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری مستقیم مبلغان بومی و اعزامی از قم در سطح بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران به تشکیل خیمه های معرفت در کنار برگزاری طرح ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: در این خیمه ها مبلغان دینی ضمن پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی، پیرامون مسائل دینی، احکام شرعی و مسائل مهم روز جامعه صحبت خواهند کرد.

حجت الاسلام قربانی تشکیل غرفه همه واقف باشیم، قرآن بخوانید جایزه بگیری، غرفه چند رسانه ای و بصیرت افزایی، ادعیه خوانی، سخنرانی های مذهبی و تفسیر و جزء خوانی قرآن را نیز از دیگر برنامه های دینی و فرهنگی بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی با بیان این که ظرفیت فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه بسیار بالا است و می توان از این پتانسیل بالقوه در جهت تقویت مبانی دینی و معنوی جامعه از آن بهره گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، فرصت های معنوی همچون ماه مبارک رمضان می تواند بسترساز بسیاری از ظرفیت ها باشد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حرم های امامزادگان در هر نقطه ای از این کشور امنیت و معنویت را با خود به آن منطقه همراه کردند، بیان داشت: امروز در دورترین نقطه ای از این کشور که حرم امامزاده ای وجود دارند مردم به آن نقطه رجوع می کنند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که امروز در نقطه ای که بقعه متبرکه ای وجود دارد شاهد رشد و آبادانی آن منقطه هستیم، تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون حرم های مقدس  است که باید قدردان آن باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین پایگاه ها برای تربیت دینی نسل جوان جامعه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد گسترش چمشگیر برنامه های فرهنگی در امامزادگان و اماکن متبرکه هستیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اماکن متبرکه بهترین پایگاه برای تربیت دینی نسل جوان و آشنایی آنها با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور نسل جوان در ماه مبارک رمضان در اماکن متبرکه و مساجد باید از این فرصت طلایی در جهت تقویت و تعمیق باورهای دینی در آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که اماکن متبرکه و امامزادگان ظرفیت های ارزشمندی برای تأمین نیازهای معنوی مردم به شمار می روند، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان محور همه برنامه های دینی و فرهنگی در اماکن متبرکه و امامزادگان باید با برنامه ریزی هدفمند در ماه مبارک رمضان از این فرصت معنوی نهایت بهره را ببرد.

معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه مازندران به اجرای برنامه های متنوع قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و گفت: این ماه پرفیض الهی بهترین فرصت برای انس با مفاهیم ناب قرآنی است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و نباید لحظه ای معنوی این ماه با فضیلت را از دست دهیم، تصریح کرد: باید لحظه لحظه های هر انسان مؤمنی در ماه مبارک رمضان با نور قرآن همراه باشد تا سعادت دنیوی و آخروی نصیب ما شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اماکن متبرکه و امامزادگان به دلیل عشق و ارادت مؤمنان به خاندان اهل بیت(ع) همواره منزلگاهی امن برای عبودیت انسان های خداجوی بوده است، تصریح کرد: انسان های حاجت مند و دردمند در هر جایگاه و طبقه ای به اماکن متبرکه پناه می آورد و این نشان دهنده جایگاه رفیع خاندان اهل بیت(ع) در میان مردم مؤمن و مسلمان کشورمان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان در اماکن متبرکه موجب بهره گیری دو چندان معنویت در این ماه با فصیلت می شود، خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت(ع) در ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان از ارزش معنوی بالایی برخوردار است که نباید از آن غافل شویم.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که نسل جوان امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک و همراهی هستند، تصریح کرد: در شرایطی که همه هجمه های دشمنان افکار و اذهان نسل جوان کشورمان را هدف قرار داده اند، بهره گیری از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان به منظور تقویت هویت دینی این نسل اثرگذار جامعه می تواند در خنثی سازی توطئه دشمنان بسیار اثرگذار باشد./202/950/ب1

ارسال نظرات