۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۹۳۵
امام جمعه موقت سمنان:

سند ۲۰۳۰ به ریشه‌های مذهبی و معنوی جامعه ما ضربه خواهد زد

امام‌جمعه موقت سمنان با انتقاد از سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مردم به‌خوبی می‌دانند که سند ۲۰۳۰ به دنبال حذف معنویات در مدارس ایران اسلامی است.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه سمنان ضمن اشاره به‌ضرورت جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰، اظهار داشت: این سند به ریشه‌های مذهبی و معنوی جامعه ما ضربه خواهد زد.

وی افزود: سند ۲۰۳۰ که غرب آن را طراحی کرده‌است یکی از عواملی خواهد شد که به دین و ارزش‌های اسلامی ما ضربه خواهد زد و ما امروز این موضوع را در حالی هشدار می‌دهیم که برخی به دنبال توجیه آن هستند.

امام‌جمعه موقت سمنان با انتقاد از دولت درباره امضای سند ۲۰۳۰، تأکید داشت: عده‌ای که به دنبال اجرایی شدن این سند هستند انگیزه فراموشی معنویات را در جامعه دارند و این هدف را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام عبدوس تأکید کرد: برخی تلاش دارند مسأله جهاد و شهادت و معارف اسلامی را از کتاب‌ها حذف کنند و این ارزش‌ها را از بین ببرند اما مردم ما همیشه ثابت کرده‌اند که درصحنه بوده و از هیچ‌چیزی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی‌شان باک ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین راه مقابله با دشمنان تربیت نسلی انقلابی، مؤمن و متعهد است، افزود: اندیشمندان بدخواه نظام می‌دانند که ققنوس نظام اسلامی دو بال شهادت و جهاد دارد از این رو برای از بین بردن آن به دنبال چیدن این دو بال با هر ابزاری هستند که باید دراین‌باره هوشیار بود.

ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید عرضه‌ شود

امام‌جمعه موقت سمنان در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه نباید اجازه داد معجزه دفاع مقدس فراموش شود، گفت: امروز باید ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید عرضه‌ و بین آن‌ها ترویج شود تا جوانان ما بدانند این انقلاب از چه پیچ‌وخم‌های خطرناکی عبور کرده و چه کسانی در این راه جان خود را در طبق اخلاص نهاده‌اند.

حجت الاسلام عبدوس بابیان اینکه معجزه دفاع مقدس در سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر قهرمان به‌وضوح دیده شد تا جایی که امام خمینی(ره) از آن به‌مثابه فتح خدایی نام بردند، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس چیزی است که امروز باید در بین جوانان ما ترویج شود نه مسائل غربی و جنسی.

وی در دیگر بخش سخنان خود به مقوله ورود به ماه مبارک رمضان و ترویج فرهنگ روزه‌داری نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این ماه مبارک فرصت مغتنمی برای دوری از معصیت و ترویج فرهنگ دینی است.

دست شیاطین آمریکایی و اسرائیلی از آستین رژیم بحرین بیرون آمده است

امام‌جمعه موقت سمنان بیان کرد: باید حرمت ماه عظیم رمضان به‌درستی حفظ شود که یکی از راه‌های آن جلوگیری از معصیت است.

حجت الاسلام عبدوس افزود: پرهیز از معصیت اعضا و جوارح و آنچه در این ماه توصیه‌شده می‌بایست مدنظر تمام مردم باشد تا بتوانیم از برکات ماه مبارک رمضان به‌خوبی بهره‌جوییم.

وی دستگیری شیخ عیسی را نیز محکوم کرد و گفت: دست شیاطین آمریکایی و اسرائیلی از آستین رژیم بحرین و آل سعود بیرون آمده و این را نمی‌توان انکار کرد./101/977/ب1

ارسال نظرات