۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۰۰۷۹۰

تأکید شیخ الازهر بر لزوم وحدت ادیان در مبارزه با تروریسم

شیخ الازهر اظهار داشت که مبارزه با تروریسم نیازمند وحدت و همدلی ادیان آسمانی و گفت‌وگوی حکمای شرق و غرب با هدف دستیابی به نتیجه ملموس و واقعی است.
شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در دیدار با وزیر دارایی آلمان و موسس «گفت‌و‌گو پیرامون اسلام» بر ضرورت ادامه گفت‌وگوها میان حکمای شرق و غرب برای نشر فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز و صلح جهانی تاکید کرد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی الازهر برای ادامه گفت‌و‌گوی ادیان آسمانی گفت: باید وحدت و همدلی میان رهبران صاحب نظر در مسائل دینی و موسسه‌های دینی برای مبارزه با تروریسم ایجاد شود.

طیب خاطر نشان کرد: الازهر گام‌ها و اقدامات بسیار ارزشمندی را در این مسیر برداشته است از جمله زیارت پاپ فرانسیس رهبر مسیحان جهان از مصر و یا بازدید عالمان الازهر از واتیکان که تاثیر مثبتی را در روند تقریب اندیشه ادیان آسمانی داشته است.

شیخ الازهر مصر برگزاری جلسات مختلف مذاکره و گفت‌وگو میان حکمای شرق و غرب در لندن، پاریس و قاهره را از دیگر اقدامات مهم در عرصه تقریب ادیان برشمرده و اظهار داشت: ارسال گروه‌های مختلف حاوی پیام صلح و امنیت به سراسر جهان با هدف نشر فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز بخش دیگری از این اقدامات است.

عالم اهل سنت مصر تاسیس دیده‌بان الکترونیکی فتواهای تکفیری را از جمله اقدامات کارآمد در عرصه مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی دانست.

از سوی دیگر وزیر دارایی آلمان نیز از تلاش‌های الازهر در تمامی سطوح برای نشر فرهنگ صلح و امنیت تقدیر کرد و خواستار افزایش همکاری میان مصر و کشورهای اروپایی برای مبارزه با خشونت و تروریسم شد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات