۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۰۰۶۹۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان:

 پرهیز از گناه و تعلقات دنیوی از برکات روزه است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان، تهذیب و خودسازی را از آثار و برکات روزه نام برد و گفت: روزه به انسان قدرتی می ‌دهد که در برابر حرام ‌های الهی ایستادگی و واجبات و دستورات خداوند را راحت انجام می‌ دهد.
حجت الاسلام تقوی

حجت الاسلام سیدعباس تقوی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ماه رمضان را ماه نزول قرآن خواند و گفت: در شب‌ های قدر ماه رمضان، خیر و برکت فراوانی شامل فرد روزه‌ دار می ‌شود چراکه قرآن که راه هدایت و نجات بشریت بوده در این شب‌ها نازل شده است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) دليل نامگذاری اين ماه را، بخشيدن گناهان از سوی خداوند متعال عنوان كردند، به اعتقاد مفسران، قرآن به يكباره در شب قدر بر قلب پيامبر(ص) نازل شد و در مدت ۲۳ سال به تدريج دستور اجرايش نازل می‌شد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان تصریح کرد: همه ايام و همه مكان‌ ها متعلق به خداست ليكن خداوند می ‌خواهد به بندگانش ترحم كند؛ لذا به بعضی روزها و مكان‌ ها ويژگی خاص داده است.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با بيان اينكه خداوند در هفته روز جمعه، در سال ماه رمضان و در اين ماه شب قدر را برگزيده است، اذعان  داشت: در روايات آمده كه اگر كسی در شب قدر گناهانش آمرزيده نشود تا ماه رمضان آينده نبايد اميدی به مغفرت داشته باشد.

وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی انسان‌ها و بهره‌گیری از دستورات قرآن و عمل به آن است تا پیامبر(ص) و اهل بیت از ما راضی و خشنود باشند.

امام جمعه موقت بندرعباس، مردم را به استفاده بهينه از اين ماه دعوت كرد و گفت: ماه رمضان ماه تقوی، رحمت و مغفرت است تا جايی كه پيامبر اكرم(ص) فرمودند: اگر مردم منافع و اهميت ماه رمضان را می‌دانستند آرزو می‌كردند كه همه ايام، ماه رمضان باشد.

وی با اشاره به اهمیت روزه تاکید کرد: روزه هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی برای فرد روزه‌دار مفید است اما نتیجه روزه در ماه رمضان باید تقوی باشد، روزه به انسان قدرتی می ‌دهد که در برابر حرام ‌های الهی ایستادگی و واجبات و دستورات خداوند را راحت انجام می‌ دهد و این انسان‌ ها مورد رحمت و احترام خداوند هستند.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: روزه‌داری فقط ترك خوردن و آشاميدن نيست بلكه روزه‌ داری يعنی ترك همه بدی ‌ها و محرمات، ترك همه آنچه ميل و شهوت انسان به آن توجه دارد، افراد زیادی در طول تاریخ بوده اند که اهل نماز و روزه بودند؛ ولی چون به فکر تهذیب و خودسازی و پرهیز از گناه و تعلقات دنیوی نبودند؛ در ورطه هلاکت قرار گرفتند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان افزود: کسانی که به دستورات هدایتی قرآن عمل می ‌کنند زندگانی زیبا و با برکتی دارند و کسانی هم که به دستورات قرآن عمل نمی‌ کنند خود را از هدایت معنوی قرآن محروم خواهند کرد.

وی با بيان اينكه قبولی عمل به معنای تأثير عمل است، تصریح کرد: اگر بخواهيم عمل ما اثرگذار باشد بايد گناه نكنيم./851/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات