۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۰۵۶۱
همزمان با ماه رمضان؛

هزار و ۲۰۰ روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان حدود هزار و ۲۰۰ مبلغ و مبلغه برای برگزاری هرچه بهتر مراسم این ایام به مساجد شهری و روستایی و مراکز مختلف اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان، اظهار کرد: در این ماه نهاد تبلیغات اسلامی استان هزار و 200 مبلغ دینی برادر و خواهر اعم از بومی و غیربومی را به مساجد شهری و روستایی استان اعزام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای ماه رمضان و بر اساس نیاز استان اعزام 900 مبلغ جدید در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر این در ماه شعبان هم 280 روحانی مبلغ بومی خراسان شمالی به مناطق مختلف استان اعزام شده بودند که در ماه رمضان هم از ظرفیت این روحانیان استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: افزون بر اعزام هزار و 200 روحانی مبلغ، در ماه رمضان تعدادی از مفسران قرآن از حوزه علمیه قم هم به استان هجرت کرده و در شهرهای بجنورد، اسفراین، گرمه و سایر نقاط استان اقدام به برگزاری جلسات تفسیری قرآن می‌کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: این روحانیان و مبلغان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر مردم از ظرفیت‌های مذهبی ماه محرم به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

به گفته وی از مجموع تعداد 900 روحانی مبلغ که در آستانه ماه رمضان به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می‌شوند، 400 نفر از این روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به این استان هجرت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: این روحانیان مبلغ با حضور در مساجد و حسینیه‌های شهرها و روستاهای خراسان شمالی به تفسیر قرآن، برپایی نماز جماعت، احکام و تبلیغ دین، سخنرانی مسائل روز و اجرای سایر برنامه‌های مذهبی می‌پردازند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه در ایام ماه مبارک رمضان در مرکز استان در مسجد امام رضا (ع)، مسجد امام خمینی (ره) و دیگر مساجد شاخص بجنورد بعد از نماز ظهر و عصر تفسیر قرآن، محافل قرآنی و سخنرانی برگزار خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن کریم رویکرد و محور برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان است، خاطرنشان کرد: در ایام این ماه مبارک قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در شهرها و مناطق مختلف خراسان شمالی در قالب محافل انس با قرآن، قرائت قرآن خواهند داشت.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: در این راستا در ماه رمضان امسال طرح سراسری قرآنی 1451 با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری در استان برگزار می‌شود./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات