۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۰۰۵۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

انقلاب اسلامی الگوی مدیریت دینی برای کشورهای مسلمان است

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک مدیریت داخلی برای مردم خود و الگوی مدیریت دینی برای خارج از کشور است، گفت: انقلاب اسلامی در منطقه مردم‌سالاری دینی و اسلامی را در مقابل مدعیان مردم‌سالاری به نمایش گذاشته و این پیشتازی نظام اسلامی است.
دشتکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در همایش سفیران هدایت که ظهر امروز با حضور ائمه جماعات شهرستان همدان پیرامون برکات ماه مبارک رمضان و مدیریت مساجد برگزار شد، خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید در طلب برکت، رحمت و مغفرت الهی در این ماه از یکدیگر سبقت بگیرند، نگاه عظمت شهر‌الله و این برکت، رحمت و مغفرت الهی را باید شبکه تبلیغ و مبلغان در جامعه نهادینه کنند.

وی با بیان این جمله که «مساجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید» از نظر نگاه اعتقادی، مبنا قرآن و سیره اهل بیت(ع) است، ادامه داد: این جمله از نظر اجتماعی، سیاسی و آینده‌نگری چیزی شبیه معجزه است چراکه پیش بینی شده که در 5 تا 10 سال آینده دولت‌های مرکزی قدرت خود را از دست خواهند داد و قدرت‌های محلی صاحب قدرت خواهند شد.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به دلایل عدم رونق مساجد گفت: باید برنامه‌ها را در مساجد جامعیت دهیم، اگر واقعاً درست عمل کنیم این قدرت‌های منطقه‌ای و محلی را به دست خواهیم گرفت و اگر تلاش نکنیم دیگران کانون‌ها و مراکز دیگری را جایگزین خواهند کرد.

وی بیان کرد: اگر کانون‌های اجتماعی و فرهنگی دیگری جایگزین مساجد شوند، احکام و حدود الهی معطل شده کار برای مسائل اعتقادی سخت خواهد بود و عرصه برای دلسوزان فرهنگی و دینی تنگ خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه باید نگاه جدی در ارتباط با جایگاه، اهمیت، اثرگذاری و اثربخشی مدیریت مساجد داشته باشیم، افزود: در این باره نگاه توحیدی و اسلامی مثل انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است، امروز به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران سربلند است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک مدیریت داخلی برای مردم خود و الگوی مدیریت دینی برای خارج از کشور است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در منطقه مردم‌سالاری دینی و اسلامی را در مقابل مدعیان آن‌چنانی مردم‌سالاری به نمایش گذاشته و این پیشتازی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه بایستی در تمام حوزه‌ها پیشتازی، ابتکار و خلاقیت را به عنوان یک اولویت به کار بگیریم،‌ یادآور شد: در این صورت خواهیم توانست مدیریتی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در جامعه به عهده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر علما و ائمه جماعات مدیریت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را عهده‌دار شوند یک مدیریت دینی که رعایت حدود الهی در آن نهفته است و مردم را به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون می‌شود، خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری اولویت‌هایی درباره مدیریت دینی در عرصه‌های مختلف پیش‌بینی شده است، گفت: رویکرد ما انقلابی و جهادی است؛ پوشش تبلیغی در مناطق محروم روستایی، حواشی شهر، اجرای طرح سلامت اجتماعی با محوریت مساجد و ائمه، محوریت بانوان و اولویت بانوان در مسائل آموزشی و تربیتی و تحقق شعار سال از اولویت‌های پیش‌بینی شده است./202/979/ب1

ارسال نظرات