۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۵۰۰
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور:

مردم به اقتدار نیروهای مسلح افتخار می‌کنند

سردار مارانی با تأکید بر اینکه اقتدار نیروهای مسلح برکتی است که مردم به آن افتخار می‌کنند، گفت: دشمن در حقیقت به دنبال گرفتن اسلام از ما بود یعنی در واقع در جنگ دین را نجات دادیم.
مارانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، امروز در آیین گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، گفت: امروز روز باعظمتی در تاریخ بزرگ دفاع مقدس است.

وی تاریخ دفاع مقدس را بسیار زرین دانست و عنوان کرد: وظیفه شرعی ما این است که همچون تبلیغ اسلام روزهای با افتخار و باعظمت دفاع مقدس را که به برکت انقلاب رقم خورد بازگو کنیم.

سردار مارانی افزود: بازماندگان دفاع مقدس وظیفه دارند در برابر دشمنان بایستند و محکم و استوار از اسلام حراست کنند؛ ما در مقابل افراد یاوه گوی داخلی و خارجی کوتاه نمی‌آییم.

وی بیان کرد: ما که از نسل شهید میرحسینی هستیم از تهدید و تطمیع هراس نداریم و در زیر پرچم ولایت با وحدت از انقلاب و اسلام دفاع می کنیم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با تأکید بر اینکه اقتدار نیروهای مسلح برکتی است که مردم به آن افتخار می‌کنند ابراز داشت: دشمن در حقیقت به دنبال گرفتن اسلام از ما بود یعنی در واقع در جنگ دین را نجات دادیم.

وی در ادامه به تشریح عملیات بیت المقدس پرداخت و تصریح کرد: دشمن با ایجاد وحدت در جبهه کفر توطئه های فراوانی را مدنظر قرار داد که اولین و مهمترین هدف آنان خوزستان و در اولویت، خرمشهر بود که چند قدم بیشتر با عراق فاصله نداشت.

سردار مارانی ادامه داد: عراقی ها با تانک و نفربر وارد شهر شدند و در دل مردم وحشت انداختند؛ مردم 35 روز در برابر آنان مقاومت کردند؛ در حالی که آنها کسانی بودند که گفتند سه روزه ایران را فتح می‌کنند.

وی بیان کرد: عملیات بیت المقدس با حضور سه قرارگاه در منطقه ای به وسعت بیش از 5 هزار کیلومتر با 4 مانع طبیعی آغاز شد و سرعت و دقت در آن بسیار مهم بود.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور اظهار داشت: عراقی ها تا به خود آمدند نیروهای ما را در جاده خرمشهر اهواز دیدند به طوری که دو لشکر عراق در شمال خوزستان متاصل شدند.

وی با اشاره به اسارت قریب به 18 هزار عراقی در انتهای عملیات بیت المقدس خاطرنشان کرد: مصمم بودن، استقامت، وحدت و انسجام، ایمان، اخلاص، عقلانیت و عشق رزمندگان از عوامل مهم فتح خرمشهر بود./204/831/ب1

ارسال نظرات