۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۰۰۳۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

درس‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جدید تبیین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید نسل جدید کشور با درس‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس به‌ویژه حماسه سوم خرداد بیشتر آشنا شود تا با الگوبرداری از رزمندگان آن دوران، بتواند راه آنها را ادامه دهد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا ویژه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نه تنها در تاریخ کشور ما بلکه در تاریخ معاصر بی‌نظیر بود و رزمندگان اسلام در این حماسه جاویدان نشان دادند که با امداد الهی بر هر ظلمی چیره می‌شود.

وی با گرامیداشت این حماسه بزرگ، با اشاره به اینکه حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام برای آزادسازی خرمشهر در تاریخ معاصر بی‌نظیر است، افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر درس‌ها و دستاوردهایی منحصربه‌فرد و معجزه الهی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت درس‌ها و دستاوردهای این روز بزرگ، خاطرنشان کرد: نسل جدید ما باید با درس‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس به‌ویژه حماسه سوم خرداد بیشتر آشنا شوند تا با الگوبرداری از سلحشوران و رزمندگان غیور آن دوران بتوانند در مسیر راه ایشان به جامعه اسلامی خدمت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: نقش حیاتی امام راحل در خلق حماسه‌ها بسیار حائز اهمیت بود که این مهم هم باید برای جوانان و نسل‌های جدید تبیین شود.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با ایجاد روحیه، قدرت و وحدت در نیروهای مسلح و بسیج مردمی و همچنین ترویج بصیرت و مقاومت و نهادینه‌سازی روحیه ولایتمداری، ایثار و شهادت، رزمندگان اسلام را برای فتح الفتوحی عظیم آماده کرد و به فضل الهی و با تدابیر الهی امام راحل خرمشهر از چنگان مستکبران و دشمنان خارج شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب که دورانی بسیار حساس بود، دشمنان زخم‌خورده انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن و انتقام‌گیری از نظام بودند و برای از هم پاشیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیدند که به فردی کوته‌فکر همچون صدام متوسل شوند تا از طریق کشور همسایه به این انقلاب و نظام خاتمه دهند؛ اما تمام ادعاهای شیطان بزرگ باطل شد و عملاً به جهانیان ثابت شد که آنچه حق است ماندنی بوده و باطل رفتنی است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به سخن امام راحل در مورد فتح خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های انسانی است.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان به قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و می‌دانند که اگر دست از پا خطا کنند، با جواب دندان‌شکنی از سوی مردم و نظام اسلامی روبرو می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات