۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۰۰۲۸۲
در جلسه مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بررسی شد؛

محکومیت اتهام زنی علیه ایران در نشست ریاض و حمله به منزل شیخ عیسی قاسم

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، اتهام زنی علیه ایران و حزب الله در نشست ریاض و همچنین یورش به منزل رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد.
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان روز سه شنبه با حضور اعضای هیأت شرعی و اجرایی و به ریاست آیت الله عبدالامیر قبلان تشکیل جلسه داد.

آیت الله قبلان یاد و خاطره امام موسی صدر را گرامی داشت و با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد که این ماه عامل وحدت و مبارزه به تفرقه گرایی باشد.

شرکت کنندگان در این جلسه، عید مقاومت و آزادی را تبریک گفته و بر لزوم استفاده از این عید جهت تقریب مسائل ملی و اسلامی و مبارزه با دشمن صهیونیستی و تکفیری تأکید کردند و حمایت از مقاومت و ارتش را در برهه حساس کنونی خواستار شدند.

انتخابات ایران نشان دهنده اوج دموکراسی است

اعضای مجلس اعلای اسلامی شیعیان همچنین با تبریک برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری ایران، این انتخابات را نشان دهنده اوج دموکراسی عنوان کرده و ابراز امیدواری کردند که دکتر حسن روحانی بتواند پیروزی و موفقیت های نظام اسلامی را ادامه دهد.

شرکت کنندگان در این جلسه پس از بررسی تحولات کنونی لبنان و منطقه به صدور بیانیه پایانی پرداخته و طی آن اظهار داشتند که لبنان در برابر پروژه های خطرناکی قرار دارد بنابراین باید به قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت کامل اعتماد کرد و از کشیده شدن اوضاع به تمدید مدت فعالیت پارلمان کنونی یا خلأ قانونگذاری به شدت اجتناب ورزید.

بیانیه نشست ریاض به صلاح جهان عرب و اسلام نیست

در بخش دیگری از این پیام آمده است: مجلس اعلای اسلامی مخالفت و شگفتی خود را از بیانیه پایانی نشست و اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و مقاومت اسلامی اعلام کرده و اعتقاد دارد به جای چنین مسائلی که مغایر مصالح جهان عرب و اسلام است باید به عقلانیت و منطق پایبند بوده و گفت وگو با ایران جهت حل مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین به ایستادگی زندانیان فلسطینی و ادامه اعتصاب غذای آنان در زندان های صهیونیستی درود فرستاده و از افراد شریف جهان خواست به یاری زندانیان بپردازند، همچنین از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده است که مسؤولیت خود را در حمایت از ملت فلسطین و مطالبات مشروع آنان انجام دهند.

آل خلیفه به جنایت های خود پایان دهد

این مجلس حمله وحشیانه نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و افزود: همه افراد شریف جهان باید صدای خود را برای یاری ملت بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم بلند کنند. دولت بحرین باید به این جنایت ها پایان داده و برای رسیدن بحرین به راه حل سیاسی به میز مذاکره بیاید. 

در بخش پایانی این بیانیه نیز انفجارهای تروریستی در منچستر انگلیس و سوریه محکوم و تأکید شده که تروریسم در همه کشورها یکسان است و برای ریشه کن شدن آن به همکاری همگانی نیاز است./980/ب901/د

ارسال نظرات