۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۰۰۰۸۳
مدیر مدرسه علمیه امام رضا پلدختر:

پژوهش لازمه تقویت بنیه علمی و تبلیغی طلبه است

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر پژوهش را اساس تحصیل طلبه خواند و گفت: برای تقویت بنیه علمی و تبلیغی طلاب باید فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه بیشتر تبیین شود.
پژوهش محوری

حجت الاسلام علی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مهم ترین عامل در تقویت پایه علمی طلاب تحقیق، پژوهش و مطالعه است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به فصل امتحانات طلاب، افزود: اگر طلبه در طول سال تحصیلی سعی و علاقه نسبت به فراگیری دروس داشته باشد روز امتحان مشکلی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اثربخش بودن پژوهش و تحقیق در تحکیم پایه های علمی و سهولت در امر فراگیری علوم دینی، خاطرنشان کرد: طلبه ای که با علاقه و هدف تحصیل می کند دچار افت تحصیلی نمی شود.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به اینکه خروجی حوزه تبلیغ است، بیان داشت: تحقیق و پژوهش امری مهم و نقش آفرین برای افزایش توانایی تبلیغی طلاب است که تلاش می شود طلاب به این سمت بیشتر هدایت شوند.

تحصیل 62 طلبه در مدرسه علمیه برادران امام رضا(ع)

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در ادامه با اشاره به تحصیل 62 طلبه در مدرسه علمیه برادران پلدختر، یادآور شد: این تعداد طلبه در سطح یک مشغول تحصیل و فراگیری دروس حوزوی هستند.

وی اظهار داشت: امسال بین 10 تا 12 نفر از طلاب این مدرسه فارغ التحصیل خواهند شد و برای تحصیل در سطح دو به مدارس علمیه سطح 2 لرستان منتقل می شود.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به اینکه در شهر خرم آباد، کوهدشت، بروجرد و نورآباد مدارس علمیه سطح دو فعالیت دارند، افزود: طلبه های فارغ التحصیل در سطح یک برای ادامه تحصیل می توانند در یکی از این مدارس به تحصیل بپردازند.

وی با بیان اینکه به مناسبت سال تحصیلی آینده نیز براساس ظرفیت 20 نفر پذیرش خواهد شد، بیان داشت: در پی اجلاسیه ای که با مدیران مدارس برگزار شد مصوب شده است که دوره های اختبار و تثبیت پذیرفته شدگان در مدارس علمیه برگزار شود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر خاطرنشان کرد: پس از ماه مبارک رمضان این دوره آموزشی و تهذیبی برای پذیرفته شدگان برگزار می شود./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات