۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۹۹۹۰۵
همزمان با ماه رمضان؛

۶۰ کرسی تلاوت قرآن کریم در ارومیه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۶۰ کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و ممتاز استان در شهرستان ارومیه برگزار می شود.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، امروز در جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان که به منظور سیاستگذاری برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: جمع خوانی قران کریم برنامه محوری است که امسال علاوه بر شهرستان ارومیه، در 11 شهرستان استان برگزار می شود.

وی گفت: مراسم جمع خوانی قرآن کریم با مدیریت مؤسسه علوم قرآنی یاسین و با استفاده از ظرفیت های مؤسسه های قرآنی فعال شهر هر روز از ساعت 18 الی 19 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: در شهرستان ها نیز یکی از مؤسسه های قرآنی با تأیید دفتر امام جمعه شهرستان مسؤولیت برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم را بر عهده می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: همچنین کمیته تبلیغی و ترویجی شورای فعالیت های قرآنی استان، امسال برای نخستین بار با حضور قاریان بین المللی و ممتاز استان نسبت به برگزاری 60 کرسی تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء دو مسجد حاشیه شهر و یا روستاهای بالای 200 خانوار ارومیه کرسی های تلاوت قرآن را میزبانی خواهند کرد.

برگزاری محافل انس با قرآن در 6 شهر آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمد داداش زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری از سایر استان ها اظهار داشت: شش شهرستان استان به مدت سه روز در روزهای دوازدهم تا چهاردهم ماه مبارک رمضان میزبان محافل انس با قرآن کریم خواهند بود.

اجرای طرح هنر قصه گویی با محوریت قصص قرآنی در بوکان و  برگزاری مراسم جمع خوانی ویژه نوجوانان در مسجد امام جواد(ع) ارومیه  از مصوبات نخستین جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی در سالجاری بود./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات