۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۹۹۸۲۸
حجت الاسلام تراشیون:

فضای مجازی آسیبی جدی به خانواده ها وارد کرده است

حجت الاسلام تراشیون گفت: یکی از آسیب های موجود در خانواده ها فضای مجازی به شمار می رود بدین نحو که افراد به جای صله رحم، در گروه های مجازی با هم ارتباط برقرار می کنند.
فضای مجازی  فضای مجازی کشور فضای مجازی حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس خانواده صبح امروز در سلسله مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی در مجتمع آموزشی علمی همدان، گفت: توجه به سایر نیازها در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است، بدین معنا که ما کار می کنیم برای زندگی بهتر نه اینکه زندگی را بر کارمان ترجیح دهیم.

وی در ادامه افزود: سبب و علت افزایش روزی در آموزه های دین مبین اسلام استفاده درست از نعمات الهی است و مخالف این مسأله خساست در این زمینه است که موجب کم شدن روزی انسان است.

حجت الاسلام تراشیون ادامه داد: اسلام کار را زمینه ای برای زندگی خوب و مناسب قلمداد می کند و من به جوانان توصیه می کنم که تا جوان هستند از نعمات الهی همچون تفریح های سالم استفاده کنند.

این کارشناس خانواده ابراز داشت: توجه به تمامی نیازهای زندگی سبب بالا رفتن آمادگی طرفین از جمله آمادگی های کلامی، ارتباطی، رفتار خوب شده و این کار زندگی آرامی را به وجود خواهد آورد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اسلامی زندگی کردن، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در زندگی مشترک، اسلامی زندگی کردن است و خانواده ها باید از زندگی مدرن و همچنین زندگی سنتی بدون دین پرهیز کنند.

وی ادامه داد: عده ای با ایجاد زندگی مدرن دنبال آرامش در زندگی هستند ولی آنچه در بررسی های میدانی به دست آمده، این است که زندگی مدرن نتوانسته آرامش را خانواده ها ایجاد کند.

حجت الاسلام تراشیون اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با بیان مسأله سبک زندگی ایرانی، اسلامی خواست که خانواده ها به دنبال زندگی متعادل ایرانی، اسلامی و به دور از تجملات بروند.

وی در ادامه با اشاره به خاصیت زندگی ایرانی، اسلامی، خاطرنشان کرد: خاصیت اسلامی زندگی کردن فراتر از آرامش و تعادل است و این زندگی بر اساس ویژگی های حقیقی زندگی کردن است.

وی در ادامه افزود: صله رحم که در آموزه های دینی ما بیان شده و تأکید به افزایش عمر دارد حتی از لحاظ علمی مسأله ای ثابت شده و با توجه به زندگی افرادی که به صله رحم اهمیت می دهند، می فهمیم که زندگی آنها از نشاط خوبی برخوردار است.

این کارشناس خانواده گفت: یکی از آسیب های موجود در خانواده ها فضای مجازی به شمار می رود به این نحو که افراد به جای صله رحم در زندگی در گروه های مجازی با هم ارتباط برقرار می کنند و این مسأله نه تنها آرامش دهنده نیست بلکه خود مخل آرامش است.

وی در پایان گفت: اسلام چون ویژگی های حقیقی انسان را می شناسد خروجی عمل به دستورات اسلامی می شود، آرامش در زندگی، به خلاف زندگی مدرن که غالبا در این مسأله منفعل عمل کرده است./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات