۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۹۹۷۹۲
استاندار سیستان و بلوچستان:

مشارکت مردم ضامن امنیت انقلاب و مصون‌ساز است

هاشمی مشارکت مردم را ضامن امنیت انقلاب و مصون‌ساز دانست و گفت: در انتخابات هم نظام خوب امتحان داد و هم ملت خوب استفاده کرد.
علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حضور پرشور مردم در آستانه چهلمین سال انقلاب بسیار ستودنی است.

وی ادامه داد: رقابت پذیر بودن انتخابات، احترام و تکریم یکدیگر و رعایت حق یکدیگر در این مشارکت به خوبی نمایان شد که برجسته سازی این هنر از سوی جریان‌های سیاسی کشور انجام شد.

هاشمی با تأکید بر اینکه حضور مردم تحلیلگران سیاسی منطقه و جهان را به تعجب وادار کرد اظهار داشت: حضور مردم در داخل کشور آنقدر پررنگ بود که ایرانیان خارج از کشور را نیز متأثر از خود کرد.

وی مشارکت مردم را ضامن امنیت انقلاب و مصون‌ساز دانست و عنوان کرد: ایجاد این نوع امید با کثرت حضور راهی است در مسیر کشورهای جهان که نوع رفتارشان را انتخاب کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دژ محکم ملی که انقلاب دارد راه نفوذ را می‌بندد و به گروهک‌ها پیام می‌دهد که از موضع تقابل کوتاه بیایند وگرنه از این پس حیاتی ندارند.

وی صیانت از این مشارکت را کار سختی توصیف و بیان کرد: تمام قوای کشور باید ظرفیت خود را به پای ملت بریزند زیرا نظام ظرفیت خود را به همه نشان داد و ما باید ایمان خود را به مردم ارتقا دهیم؛ از این رو در انتخابات هم نظام خوب امتحان داد و هم ملت خوب استفاده کرد.

هاشمی با اشاره به چگونگی تقسیم آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان گفت: در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری یک میلیون و 562 هزار و 724 نفر واجد شرایط رای در سیستان و بلوچستان وجود داشتند.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون 213 هزار و 203 نفر رای خود را به صندوق انداختند که نسبت به دوره گذشته درصدد مشارکت افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: آقای روحانی با 875 هزار و 398 رای، آقای رئیسی با 313 هزار 985 رای در رتبه اول و دوم در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفتند./۲۰۲/۸۳۱/ب۱

ارسال نظرات