۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۹۹۷۳۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ایجاد تشکیلات منسجم برای فعالیت تبلیغی ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ایجاد تشکیلات منسجم برای کار تبلیغی ضروری است که این امر تلاش مجدانه مسؤولان، روحانیان و طلاب را می طلبد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ و وقف که در حسینیه مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار کرد: سه چیز است که انسان پس از مرگ نیز از اثرات آن بهره مند می شود که علم، اولاد صالح و صدقه جاریه از جمله آنها است.

امام جمعه ارومیه وقف را مصداق بارز صدقه جاریه خواند و گفت: علما باید در رابطه با وقف و به ویژه وقف برای حوزه های علمیه تبلیغ کنند.

وی وظیفه اصلی علما را تبلیغ دین خواند و گفت: علما طلایه داران تبلیغ دین هستند، بنابراین باید با عزم و اراده جدی در صحنه حاضر شده و به تبلیغ احکام دین بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران امکانات و شرایط برای تبلیغ دین فراهم است، بیان داشت: با سستی و بی توجهی به موضوع تبلیغ نمی توانیم در محضر امام زمان(عج) پاسخگو باشیم.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی مبلغان دینی، خاطرنشان کرد: ایجاد تشکیلات منسجم برای کار تبلیغی ضروری است که این امر تلاش مجدانه مسؤولان، روحانیان و طلاب را می طلبد.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه تصریح کرد: علما و روحانیان همیشه باید آماده مبارزه باشند چرا که همواره در مقابل علما، تکفیر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه باید برای گسترش احکام دین خود را به زحمت بیندازیم، گفت: نباید منتظر ابلاغ مسؤولان برای کار تبلیغی باشیم، باید خود با روش های مناسب احکام اسلام را برای مردم بازگو کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: باید نیازهای جامعه را در نظر گرفته و براساس نیازسنجی ها کار تبلیغی خود را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه علما نباید از امکان تغییر ناامید شوند، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان باید فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان را مغتنم شمرده و بر اساس نیازهای روز جامعه به تبیین احکام دین مبین اسلام بپردازند.

گفتنی است، همایش طلایه داران تبلیغ و وقف با حضور بیش از 200 نفر از ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مستقر استان آذربایجان غربی در حسینیه مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد./936/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات